پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو گفت: اطلاعاتی که قبلا هواشناسی ارائه می‌داد، کیفی بود اما اکنون کمی شده که به لحاظ قابلیت اطمینان در حوزه مدیریت بحران به ما کمک می‌کند.

شعار سال: درباره تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با وقوع سیلاب احتمالی اظهار داشت: حجمی از ذخایر سدها را برای کنترل سیلاب خالی نگه داشتیم، ستاد فرماندهی سیلاب تشکیل و در حال آماده باش هستند، پیش بینی هواشناسی نیز مرتبا رصد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود 30 میلیارد متر مکعب از حجم سدهای کشور خالی است و آمادگی برای وقوع سیلاب وجود دارد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو تصریح کرد: در خوزستان و حوزه آبریز کارون 3.6 میلیارد متر مکعب از مخازن سدها برای کنترل سیلاب خالی است مگر اینکه سیلابی خارج از این ارقام اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ مدیریت مخازن وضعیت خوبی داریم، گفت: طی هفته اول فروردین پیش بینی هواشناسی دقیق‌تر می‌شود و نسبت به گذشته عدد بهتری ارائه می‌کند که به ما در تحلیل‌ها کمک می‌کند.

جعفرزاده یادآور شد: اطلاعاتی که قبلا هواشناسی ارائه می‌داد، کیفی بود اما اکنون کمی شده که به لحاظ قابلیت اطمینان در حوزه مدیریت بحران به ما کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای نواحی شمال و شمال شرقی خوزستان و جنوب لرستان پیش بینی بارندگی را داریم، همچنین احتمال آبگرفتگی و تجمع نقطه‌ای در شمال کهکیلویه‌وبویراحمد پیش‌بینی می‌شود اما قدرت سیلابی شدن ندارد. 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین