پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
یک متخصص طب سنتی گفت: قارچ دارای خواص آنتی اکسیدانی بالایی است، اما بعضی افراد نباید آن را مصرف کنند.
شعار سال: یک متخصص طب سنتی گفت: قارچ دارای خواص آنتی اکسیدانی بالایی است، اما بعضی افراد نباید آن را مصرف کنند.

محمد رضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی ؛ درباره فواید قارچ گفت: طبع قارچ در طب سنتی ایران سرد و‌تر است و انواع مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها سمی هستند.

او افزود: با توجه به اینکه قارچ به صورت خودرویش در طبیعت وجود دارد تشخیص نوع سمی آن از غیر سمی بسیار اهمیت دارد. شکل ظاهری بعضی قارچ‌های سمی با قارچ‌های خوراکی شباهت زیادی دارد بهتر است از تماس و مصرف قارچ‌های که در طبیعت می‌رویند پرهیز شود حتی تماس پوستی با برخی قارچ‌ها می‌تواند حساسیت شدید ایجاد کند.

حاجی حیدری در مورد نحوه تشخیص قارچ خوراکی اظهار کرد: امروزه قارچ‌های خوراکی دارای مجوز بهداشتی که در کارگاه‌های پرورش قارچ خوراکی تولید می‌شود و برای مصرف در بازار و مغازه‌ها عرضه می‌شود.

ویتامین‌های قارچ را جدی بگیرید

این متخصص طب سنتی با اشاره به ارزش تغذیه‌ای قارچ اظهار کرد: قارچ علاوه بر خواص و ارزش غذایی خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی داشته و همچنین دارای مواد معدنی مانند فسفر، آهن، سلنیوم و ویتامین‌های مختلف مانند نیاسین، تیامین و فولات است.

او ادامه داد: به طور کلی قارچ‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند که علاوه بر خواص غذایی و دارویی بعضی از قارچ‌ها مانند قارچ گانودرما به عنوان یک گیاه دارویی اثرات پیشگیری و درمانی مختلفی مانند کاهش قند خون و درمان حساسیت دارند.

حاجی حیدری درباره مصرف قارچ گفت: از دیدگاه طب سنتی در مصرف قارچ نباید زیاده روی کرد، زیرا دیر هضم و نفاخ می‌باشد و خصوصا افرادی که مشکلات گوارشی مثل نفخ معده و سردی معده و سو هاضمه دارند استفاده از قارچ را محدود کرده و با مصلح آن یعنی خردل مصرف کنند.

بعد از مصرف قارچ نوشیدن آب ممنوع

او تصریح کرد: مصرف طبخ شده قارچ با شوید، روغن کنجد و آویشن عوارض گوارشی را کاهش می‌دهد و توصیه شده است تا از نوشیدن آب بعد از خوردن قارچ به شدت پرهیز شود.

حاجی حیدری در پایان گفت: ناگفته نماند که بعضی قارچ‌ها سم آفلاتوکسین تولید می‌کنند که مواد غذایی مانند پسته، ذرت و بادام زمینی و لبنیات را گا‌ها آلوده می‌کند و وجود مقدار آن در حد مجاز و مشخص مشکلی را برای مصرف کنندگان ایجاد نمی‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 1 فروردین 1398، کدخبر: 7255917 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین