پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: هر کیلو قارچ با نرخ ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

شعار سال: محمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از بهبود قیمت قارچ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو قارچ با نرخ ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: با آغاز فصل گرما واحدهای کوچک به سبب نبود سیستم سرمایشی مناسب از چرخه تولید خارج شدند که در نهایت با کاهش عرضه، قیمت قارچ تا حدودی در بازار افزایش یافته است.

افشار از افت ۲۰ درصدی تولید نسبت به ماه‌های قبل خبر داد و گفت: با آغاز فصل گرما روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن قارچ در کشور تولید می‌شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ادامه داد: در فصل تابستان، کیفیت کاپوست‌ها در اثر گرما از ۲۸ به ۱۸ درصد کاهش می‌یابد به طوریکه با افت راندمان نسبت به زمستان، واحد‌های کوچک از چرخه تولید خارج می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ بیان کرد: همه ساله در فصل تابستان در جریان جابه جایی، قارچ های صادراتی به سبب آسیب پذیری در برابر گرما، کیفیت خود را از دست می دادند که به همین خاطر تقاضا برای قارچ در این فصل به صفر می رسید، اما امسال با تشکیل کنسرسیوم صادراتی با کمک وزارت جهاد کشاورزی، معاونت باغبانی و معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قراردادهای بلندمدتی با خریداران خارجی منعقد کردیم.

افشار با بیان اینکه امسال برای اولین بار در تابستان، قارچ تولیدی را با کامیون به بازارهای هدف صادر می کنیم، گفت: امسال از طریق کامیون های سردخانه دار با دمای دو درجه سانتی گراد، قارچ های صادراتی از درب واحد تولیدی حداکثر ظرف مدت سه روز به بغداد می رسد که با این وجود تغییری در کیفیت قارچ تولیدی ایجاد نمی شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سالانه حدود ۳۴۰ هزار تن قارچ در روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اگر با رفع مشکلات حمل و نقل و انتقالات پول بتوانیم ۳۰ درصد قارچ مورد نیاز بازار روسیه را تامین کنیم، بدون تردید این امر در ارز آوری و تعادل بازار داخل تاثیر بسزایی خواهد داشت.

به گفته وی، با توجه به انعقاد قرارداد با تجار عراقی پیش بینی می‌شود که ماهانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن قارچ به این کشور صادر شود.

افراد از دست زدن به قارچ های خودرو در رویشگاه ها اجتناب کنند

افشار در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اجتناب افراد از دست زدن به قارچ های وحشی موجود در رویشگاه ها و مراتع بیان کرد: امسال با نصب بنر در ورودی جنگل ها، رویشگاه ها و منابع طبیعی هشدارهای لازم را مبنی بر امتناع افراد از دست زدن به قارچ های سمی و خودرو دادیم که نتیجه این امر موجب شد تا در بهار امسال همانند گذشته شاهد فوت هموطنان نباشیم.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر متاسفانه یک مورد فوت ناشی از مصرف قارچ های سمی و خودرو در شیراز گزارش شد، هر چند بارها اعلام کرده ایم که افراد حتی از دست زدن به قارچ های سمی خودداری کنند چرا که یک گونه قارچ های سمی از طریق پوست جذب می شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان با توصیه ای به افراد گفت: با توجه به آنکه امکان تشخیص قارچ های خوراکی از سمی وجود ندارد، از این رو به افراد توصیه می کنیم که از خرید قارچ از دست فروشان کنار جاده ها اجتناب کنند و حدالامکان قارچ بسته بندی خریداری کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اگروفود، تاریخ 24 تیر 98، کد مطلب: -: www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین