پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران از مردم خواست تا از چیدن و مصرف قارچ های خودرو و وحشی در رویشگاه های طبیعی (جنگل ها، دشت ها و ارتفاعات) و خرید این نوع قارچ ها از دست فروشان و مکان های غیرمعتبر خودداری کنند.
شعار سال : انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: از میان بیش از یک هزار گونه قارچ کلاهک دار و چتری شناسایی شده در کشور حدود 50 گونه آنها سمی و خطرناک تشخیص داده شده اند، که برای انسان سمی هستند.
با توجه به شباهت های بسیار زیاد بین قارچ های سمی خطرناک و غیرسمی، عملا تشخیص این دو حتی برای افراد متخصص در خارج از محیط های آزمایشگاهی سخت و تقریبا غیرممکن است.
براین اساس هموطنان باید از لمس کردن و چیدن قارچ های خودرو و وحشی در رویشگاه های طبیعی و مصرف آنها به شدت پرهیز کنند.
مصرف کنندگان قارچ های خوراکی می توانند، قارچ مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه های معتبر خریداری و مصرف کنند.
قارچ های خوراکی، منبع مهمی از عناصر غذایی مورد نیاز بدن هستند که از یک سو سرشار از ویتامین ها، پروتئین ها و املاح و ترکیبات مفید همچون کلسیم، سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین و نیاسین و از سوی دیگر فاقد چربی و کلسترول بوده و کالری و نمک آنها نیز اندک است و در نتیجه از ارزش تغذیه ای بالایی برخوردارند.
قارچ های خوراکی به دلیل داشتن بتا گلوتن و اسید لینولئیک برای پیشگیری از بروز انواع سرطان ها به ویژه سرطان سینه و پروستات بسیار مفید هستند، همچنین بتاگلوتن موجود در قارچ های خوراکی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه مقاومت بدن در مقابل بیماری ها بالا می رود.
مصرف قارچ های خوراکی به دلیل وجود مقادیر زیادی پروتئین قابل جذب، مقادیر کمی کربوهیدرات و عدم وجود چربی و کلسترول ضمن تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن باعث جلوگیری از چاقی می شود.


شعار سال ، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:11فروردین 1398،کدخبر:83260624،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین