پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۹۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
استاندار گلستان به هجوم برخی سودجویان به جنگل‌ها و برداشت بی‌رویه قارچ‌های خوراکی سیاه و سفید اشاره کرد و گفت: قیمت پنج میلیون ریالی هر کیلو از این قارچ در داخل و یک‌هزار دلاری در خارج کشور، سودجویان را روانه جنگل های گلستان کرده است.

شعار سال: سیدمناف هاشمی ظهر امروز در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: سالانه حجم زیادی از جنگل‌های گلستان به علت آتش‌سوزی و نبود تجهیزات کامل و مناسب برای خاموش کردن آن نابود می‌شود که استقرار بالگرد برای امدادرسانی در زمان آتش‌سوزی می‌تواند حجم این خسارت‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی اظهار کرد: گلستان در مقایسه با دو استان شمالی و ساحلی دیگر، خشک‌تر و کم بارش‌تر است که همین مورد، احتمال افزایش آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان را افزایش می دهد.

استاندار گلستان افزود: امسال آتش‌سوزی‌های زیادی در جنگل‌های گلستان رخ داد که اگر اقدام به موقع نیروهای امدادی محلی، دهیاران و روستائیان نبود، بی‌تردید بخش زیادی از این عرصه‌های ارزشمند طبیعی از بین می‌رفت.

هاشمی ادامه داد: زمینه بروز آتش‌سوزی‌های بزرگ در جنگل‌های هیرکانی گلستان وجود دارد که استقرار بالگرد برای استفاده در مواقع اضطراری می‌تواند از بروز یک واقعه تلخ و نابودی وسیع جنگل‌ها جلوگیری کند.

استاندار گلستان به ظرفیت‌های گردشگری این استان اشاره کرد و گفت: استفاده صحیح و هدفمند از جنگل‌ها و جزیره آشوراده، بخشی از این پتانسیل است که امیدواریم رفع موانع قانونی و اخذ مجوزهای لازم ،راهگشای بهره‌مندی از این امکانات برای ایجاد شغل و درآمدزایی برای گلستان باشد.

هاشمی تصریح کرد: رونق اقتصادی فعلی گلستان مطلوب نیست و توجه به گردشگری و توسعه این بخش می‌تواند زمینه ترقی و توسعه اقتصادی استان را فراهم کند.

وی افزود: احداث تله‌کابین در علی‌آبادکتول و گرگان و اجرای طرح‌های گردشگری در آشوراده، بخشی از نیاز جدی توسعه صنعت گردشگری گلستان است .

هاشمی به هجوم برخی سودجویان به جنگل‌ها و برداشت بی‌رویه قارچ‌های خوراکی سیاه و سفید اشاره کرد و گفت: قیمت پنج میلیون ریالی هر کیلو از این قارچ در داخل و یک‌هزار دلاری در خارج کشور، سودجویان را روانه جنگل های گلستان کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 21 مرداد 97، کد مطلب: 1800815:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
ا.ف75
الان که اعتماد مردم به این قارچ ها کم شده! ایشالله سود کلانی نمیکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین