پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
جانشین هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی درباره عدم ممانعت پلیس از انجام سفرهای نوروزی گفت که این نهاد تابع تصمیمات ستاد مدیریت کرونا است.سردار محمد شرفی در برنامه تلویزیونی درباره اقدامات نیروی انتظامی برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: با پیدایش این ویروس منحوس در کشور و بالا رفتن نگرانی‌ها در این زمینه، نظام مدیریتی کشور، ستادی را تحت عنوان "ستاد ملی مبارزه با کرونا" به ریاست وزیر بهداشت تشکیل داد، این ستاد کارگروه و اعضای مختلفی دارد که نیروی انتظامی نیز یکی از اعضای مؤثر این ستاد است.

شعار سال: سردار محمد شرفی در برنامه تلویزیونی درباره اقدامات نیروی انتظامی برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: با پیدایش این ویروس منحوس در کشور و بالا رفتن نگرانی‌ها در این زمینه، نظام مدیریتی کشور، ستادی را تحت عنوان "ستاد ملی مبارزه با کرونا" به ریاست وزیر بهداشت تشکیل داد، این ستاد کارگروه و اعضای مختلفی دارد که نیروی انتظامی نیز یکی از اعضای مؤثر این ستاد است.

نماینده نیروی انتظامی در ستاد ملی کرونا با بیان اینکه در ابتدا جلسات این ستاد هر ۴۸ ساعت یک بار برگزار می‌شد، گفت: پس از آن اعلام شد که به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی این جلسات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و در حال حاضر نیز هفته‌ای یک تا دو بار این جلسات برگزار می‌شود.

وی افزود: محورهای محول شده به نیروی انتظامی در این ستاد مشخص است، با پیش آمدن این شرایط، باید نظام سلامت کشور ضمن فراهم کردن بستر، برای پذیرش بیماران مبتلا به این ویروس اقدام می‌کرد، نخستین گام تجهیز بیمارستانها بود، زمانیکه هر بیمارستانی در هر جغرافیایی قصد تجهیز شدن داشت، با اعتراضاتی مواجه می‌شدیم که طبیعتاًٌ نخستین ورود پلیس در این مقوله بود، باید آگاه‌سازی مردم آن منطقه صورت می‌گرفت اما در حال حاضر دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جانشین هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی تصریح کرد: موضوع بعدی بحث پایش فضای کسب و کار بود، عده‌ای ناجوانمردانه در این ایام، با احتکار اقلام پزشکی، شرایط را برای نظام سلامت و مردم سخت کردند، در این موضوع نیز ورود کردیم، شاید میلیونها ماسک، دستکش و اقلام ضدعفونی توسط پلیس کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در پاسخ به این سؤال که کشفیات گسترده اقلام پزشکی چرا بین مردم توزیع نمی‌شد؟، خاطرنشان کرد: کشفیات ما میلیونی بود اما مصرف میلیونی روزانه نیز وجود دارد، وزیر بهداشت روزهای نخست به من گفت که از کشفیات پلیس، حدود دو میلیون اقلام پزشکی به گیلان فرستاده و تا حدی نگرانی آنها برطرف شده بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: میزان کشفیات و مصرف با هم تناسبی نداشت، البته در حال حاضر با وجود واردات و تولید داخلی، بازار آهسته و آهسته به سمت اشباع و تعادل می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: گام بعدی نیروی انتظامی، کمک برای آرایشی کرونایی در شهرها بود، باید برای رفع زنجیره شیوع بیماری به آرایش شهرها کمک می‌کردیم، یعنی باید ترددهای درون و برون‌شهری، اجتماعات، جلسات ملی و مذهبی طبق پروتکلهای بهداشتی، کمتر می‌شد، مسئولان وزارت بهداشت در این زمینه تلاش زیادی کردند اما در بعضی مواقع نیاز به ورود پلیس بود زیرا برای سلامت و امنیت جامعه ضروری بود.

نماینده نیروی انتظامی در ستاد ملی کرونا با اشاره به هتک حرمت در حرم حضرت معصومه (س) توسط عده‌ای گفت: در آن موضوع نیز به صورت جدی ورود پیدا کرده و افرادی را بازداشت کردیم، برخی از این اشخاص به صورت هدفمند و برخی به صورت ناآگاهانه دست به این کار زدند.

جانشین هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی افزود: البته در خود سازمانهای مربوط به نیروی انتظامی نیز اقداماتی انجام شد، به طور مثال هر آنچه نیاز به حضور در اداره‌های گذرنامه یا تعویض پلاک بود، حذف کردیم.

این مقام انتظامی متذکر شد: با برنامه‌ریزی بسیار خوب، فرصتهای قانونی برای مرجعان ایجاد کردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی با وجود هشدارها همچنان اصرار به سفر دارند و چرا پلیس جلوی این افراد را نمی‌گیرد، یادآور شد: ما تابع تصمیمات ستاد مدیریت کرونا کشور هستیم، هیچ وقت توصیه نشد شهری قرنطینه شود، توصیه شد که قرنطیه افراد صورت بگیرد، یعنی شهروند در منزل خود باشد (همان پوشش در خانه بمانیم).

شرفی افزود: البته از وجود برخی تجمعات جلوگیری کردیم، برخی صنوف را نیز به صورت سلبی یا قهری تعطیل کردیم، اگر اکنون در جایی بازار یا مکانی هنوز فعال است باید گفت که این موارد جزو مصوبات و پروتکلهای ستاد مبارزه با کرونا نبود که آن را تعطیل کنیم، پلیس خود نظر دارد، حتماً می‌گوییم تردد کمتر بهتر است اما هیچ کشوری مانند ما و در آستانه عید با این شرایط روبه‌رو نبود.

نماینده نیروی انتظامی در ستاد ملی کرونا یادآور شد: امیدوارم از مدت باقی‌مانده تا پایان تعطیلات مابقی افراد نیز رعایت کنند.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی بیان کرد: در گام بعدی در مرزها اقداماتی صورت دادیم، ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و با آنها مراوداتی داریم، نیروی انتظامی در حوزه مرزبانی و پلیس فرودگاه‌ها و راه‌آهن پا به پای وزارت راه و شهرسازی اقداماتی انجام داد البته اکنون مرزها باز است، تردد بار صورت می‌گیرد اما تردد مسافر کمتر شده، به حداقل رسیده و تحت پروتکلهای وزارت بهداشت انجام می‌شود.

شرفی ادامه داد: اکنون یک بار تحت پروتکل خاصی وارد کشور شده یا از کشور خارج می‌شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در مدت اخیر دشمنان نگرانی زیادی را در زمینه ویروس کرونا انجام داده و اذهان عمومی را تشویش می‌کردند، نظام پزشکی بیشتر نگران این موضوع بود که نباید استرس به جامعه وارد شود.

وی یادآور شد: در فضای مجازی هر آنچه در کشورهای دیگر در زمینه مقابله با ویروس کرونا صورت می‌گیرد را خوب جلوه داده اما همین اقدامات انجام شده در داخل کشور را بد جلوه می‌دهند که در مقابله با این شایعه‌پردازی‌ها نیز اقداماتی صورت گرفته است.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار3    فروردین    99، کد خبر:   1367780، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین