پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۶۶۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
موسوی بیوکی با بیان اینکه سازوکارهای مالی کشور باید برای جهش تولید اصلاح شود، گفت: تا این سازوکارها اصلاح نشود ما نباید انتظار جهش تولید داشته باشیم.

شعار سال: «سیدابوالفضل موسوی بیوکی»  با اشاره به شعار «جهش تولید»،گفت: مشخص بود که شعار سال در رابطه با بحث های اقتصادی باشد،آنچه که مشخص است این است که دکترین آمریکا جنگ نظامی علیه ایران نیست و استراتژی آنها این است که در جنگ اقتصادی ما را زمین بزند،همه کارهای موفقی نیز که توانسته است انجام دهد در رابطه با مباحث اقتصادی بوده است.

 نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف آمریکا این است که تحریم های اقتصادی حداکثری را  علیه ما اعمال کند که ما را زمین بزند،در همین رابطه ما باید هوشیار باشیم و اقتصادمان را پایدار نگه داریم،در این وضعیت ما باید به اقتصاد و تولید خودمان متکی شویم و الان در شرایط جهانی بهترین فرصت است که ما به این موضوع روی بیاوریم.

 وی ادامه داد: اگر ما حتی می توانستیم نفت صادر کنیم عددش آن عددی نبود که در بودجه نقش اساسی داشته باشد ،چراکه با قیمت های فعلی اگر نفت فروخته نشود خیلی بهتر است چراکه هزینه تولید و فروش باهم برابر است،در واقع ما باید نفت را کنار بگذاریم و آن چیزی که مهم است اتکا به تولید داخلی خودمان است.

 نایب رئیس کمیسیون عمران تاکید کرد: سال گذشته شعار سال در رابطه با رونق تولید بود و امسال نیز چون در بحث اتکا به تولید داخلی حرکت مان خوب بود باید این جهش را انجام دهیم.

 وی ادامه داد: در بیانات رهبری چندنکته اساسی وجود داشت و اینکه اگر ما بخواهیم به تولید داخلی خودمان به جهش مورد نظر برسیم درست است که تامین بازار داخلی نیاز اول مان است اما باید حتما به دنبال صادرات باشیم،این صادرات یعنی ارتباطات و ما باید ارتباطات جهانی و بین المللی مان را گسترش دهیم.

 موسوی تصریح کرد: آن چیزی که در تولید نقش مهمی دارد تامین مواد اولیه است که این نیز با ارتباطات بانکی میسر است و باید تلاش کنیم این ارتباطات بانکی را برقرار کنیم،در مجلس یازدهم اولین گامی که برداشته می شود تعیین سازوکار مناسب برای ارتباطات مالی ما با دنیاست،در حال حاضر سازوکارهای بانکی راهی برای توجه به تولید باز نمی گذارد و این سازوکارها برای جهش تولید مناسب نیست و باید این سازوکارها اصلاح شود.

 وی خاطرنشان کرد: مجلس آینده که می خواهد با این دولت کار کند باید تکلیف خودش را با سیستم بانکی و سازوکار تجارت روشن کند چراکه شرایط موجود برای جهش تولید مناسب نیست و تا این سازوکارها اصلاح نشود ما نباید انتظار جهش تولید داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ 2 فروردین  99، کد مطلب: 537643: www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین