پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
محمدعلی فردین یکی از شاخص‌ترین چهره‌های هنر و البته ورزش ایران بود اما وجهه قهرمانی او هرگز دیده نشد. کسی که مدال نقره جهان را در کشتی به دست آورد، اما خیلی زود وارد عرصه‌ هنر شد تا استعداد شگفت‌انگیز خود را در این عرصه نشان بدهد. درخشش او در هنر هفتم به‌حدی بود که باعث شد تا دوران درخشان حضور او در عرصه‌ کشتی خیلی دیده نشود.

شعار سال: سیاوش پسر محمدعلی فردین در مصاحبه ای در این مورد گفت: فردین بعد از انقلاب یک فیلم بازی کرد به اسم «برزخی‌ها» که ناصر ملک‌مطیعی هم در آن بازی می‌کرد اما یک‌سری از افراد بودند که فیلم را پایین کشیدند.

خواسته مسوولان این نبود که این فیلم اکران نشود و یا مانعی ایجاد کنند. متاسفانه چهره‌های هنری شانتاژ کردند. یک سری از همین افراد هنری، گروه‌های تندرو تشکیل دادند و در نماز جمعه سخنرانی کردند، تظاهراتی به راه افتاد و در نهایت فیلم از اکران پایین کشیده شد.

پدرم تعریف می‌کرد در همان زمان در پمپ‌بنزین شریعتی، حاج احمد آقا را دیده بود. گویا پدرم در حال پر کردن باک ماشین بود که چند نفر آمدند گفتند که حاج آقا با شما کار دارد. پدرم گفت کدام حاج آقا؟ گفتند شما تشریف بیاورید.

پدرم داخل ماشین با حاج احمد آقا روبه‌رو می‌شود که از پدرم درباره‌ عدم فعالیتش در عرصه‌ سینما سوال می‌کند و پدرم هم عنوان می‌کند که ممنوع‌الکار شدیم.

حاج احمد خمینی همان‌جا به پدرم می‌گوید ما هیچ مخالفتی با فعالیت شما نداریم. از بیت امام هم هیچ نامه‌ای دراین‌باره زده نشده و شما به کار خود ادامه بدهید.

اما با این وجود برخی از چهره‌های هنری مثل آقای مخملباف، کارهایی را انجام دادند که کشیده شد به افراد دیگر و مانع فعالیت پدر ‌شد. ولی به‌واقع ربطی به مسئولان رده بالای کشور نداشت.

متن کامل این مصاحبه | فرزند فردین: پدرم سه بار تختی را از خودکشی منصرف کرد | روایتی تازه از اتفاق‌های ناخوشایند زندگی ۲ اسطوره

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری همشهری آنلاین، تاریخ انتشار 9 فروردین    99، کد خبر:   496030، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین