پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
معاون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی درآمد هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا و بروز مشکلات مالی در ادامه پروژه‌ها، از شرکت‌های هواپیمایی خواست که به تعهدات جاری و سنواتی خود عمل کنند.حمیدرضا سیدی با اشاره به کاهش بیش از ۸۰ درصدی درآمدهای شرکت در پی وقوع بیماری کرونا و تعطیل شدن پروازهای داخلی و بین‌المللی بیان کرد: به دنبال لغو پروازها و نیز تعطیلی کسب‌وکارهای فرودگاهی، درآمد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به کمتر از ۲۰ درصد درآمد ماهیانه رسیده و در اسفند ماه ۹۸ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ضرر متحمل شده است.

شعار سال: حمیدرضا سیدی با اشاره به کاهش بیش از ۸۰ درصدی درآمدهای شرکت در پی وقوع بیماری کرونا و تعطیل شدن پروازهای داخلی و بین‌المللی بیان کرد: به دنبال لغو پروازها و نیز تعطیلی کسب‌وکارهای فرودگاهی، درآمد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به کمتر از ۲۰ درصد درآمد ماهیانه رسیده و در اسفند ماه ۹۸ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ضرر متحمل شده است.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: اسفند ماه ۹۸ تعداد پروازهای فرودگاه‌های کشور حدود ۴۰ درصد و تعداد مسافران بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و فروردین امسال نیز با کاهش بیشتری مواجه هستیم.

وی بیان کرد: حدود ۳۰ هزار نفر به طور مستقیم شاغل در بخش‌های مختلف فرودگاهی هستند که از این تعداد حدود ۷۰۰۰ نفر شاغل و بهره‌بردار غرفه‌ها و اماکن تجاری فرودگاه‌ها را شامل می‌شوند و به عنوان شرکای اقتصادی فرودگاه‌ها مسؤولیت ارائه خدمات جنبی به مسافران را بر عهده دارند.

سیدی با اشاره به اینکه در پی کاهش پرواز و مسافر فرودگاه‌ها، کسب‌وکار شرکای اقتصادی شرکت تعطیل شده و یا در آستانه تعطیلی است، گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تلاش می‌کند تا حد امکان از بیکار شدن این افراد جلوگیری کند و از همه ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شرکت‌های طرف قرارداد برای حفظ این کارکنان استفاده می‌کند. حفظ نیروی انسانی شرکت‌ها مهمترین شاخص همکاری و مساعدت فرودگاه‌ها است.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در حالی که همه فرودگاه‌های کشور حتی در صورت نداشتن پرواز، برای شرایط اضطراری و حوادث غیرمترقبه و نیازهای استان‌ها ناچار به آمادگی برای ارائه خدمات بوده و هیچ فرودگاهی در کشور بسته نشده است، در بیشتر فرودگاه‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حفظ بهداشت محیط و مسافران، هزینه‌های جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وی تأکید کرد: در این شرایط سخت و با توجه به ضرورت تأمین نیازهای جاری و پرسنلی فرودگاه‌ها و نیز معضلات پیش روی ناشی از انجام تعهدات قراردادی بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومانی پروژه در حال انجام، در تلاش برای تأمین اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکاران و تأمین‌کنندگان بخش خصوصی هستیم.

سیدی اظهار امیدواری کرد؛ شرکت‌های هواپیمایی که طی سال‌های گذشته در پی آزادسازی نرخ بلیت در شرایط مناسبی بوده‌اند ضمن توجه به بدهی‌های انباشته با استفاده از سیستم‌های مالی دولتی و بانکی و ذخیره‌های اندوخته خود به یاری فرودگاه‌ها بشتابند تا فرودگاه‌های کشور با مشکلات بیشتری مواجه نشوند.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار 10 فروردین    99، کد خبر:   1370434، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین