پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۴۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک کشور با بیان اینکه نادیده‌گرفتن بخش خصوصی، علت نتیجه‌بخش نبودن بسیاری از طرح‌ها و لوایح کشور بوده است، پیشنهاد داد کمیسیون عمران مجلس در کنار آنالیز قوانین و مقررات فعلی، یک برنامه راهبردی ۵ ساله در قالب برنامه هفتم تدوین و ارائه کند.

شعار سال: دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک کشور با بیان اینکه نادیده‌گرفتن بخش خصوصی، علت نتیجه‌بخش نبودن بسیاری از طرح‌ها و لوایح کشور بوده است، پیشنهاد داد کمیسیون عمران مجلس در کنار آنالیز قوانین و مقررات فعلی، یک برنامه راهبردی ۵ ساله در قالب برنامه هفتم تدوین و ارائه کند.

*** نقش بخش خصوصی در تدوین قوانین

حسین سلیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این خبرگزاری، پیرامون دلیل اصلی ناکارآمدی برنامه‌های کشوردر حوزه حمل و نقل، اظهار داشت:سال گذشته، تمام برنامه‌ها، طرح‌ها و لوایح با مسئله مبهمی روبرو بوده است که علت اصلی آن نادیده گرفتن جایگاه بخش خصوصی در این طرح‌ها و برنامه‌ها بود.

وی در راستای این موضوع، اضافه کرد:بخش خصوصی هیچ جایگاهی در برنامه‌ها، طرح‌ها و لوایح کشورنداشته است و همین نبود توجه باعث شد، برنامه‌های سال گذشته کشور نتیجه قابل قبولی در پی نداشته باشد.

*** تعامل کمیسون عمران و بخش خصوصی

دبیر فدراسیون حمل ونقل لجستیک با اشاره به ضرورت حل مشکلات کلان کشور بالاخص در حوزه زیرساخت و زیر بنایی، گفت: در این رابطه با نشست‌هایی که برگزار شده است، تصمیمات لازم گرفته شد و مقرر شد اعضای کمیسون عمران و رشته‌های عمرانی در جلسات آینده با بخش خصوصی نشستی به جهت تبادل نظر در گفتمان، دیدگاه‌ها و چالش‌های پیش‌رو داشته باشند.

*** تضمین جایگاه بخش خصوصی

این کارشناس اقتصادی در ادامه اشاره کرد:نمایندگان مجلس یازدهم، قول دادند که هیچ مواردی را در خصوص حمل و نقل و بخش خصوصی، بدون پشتوانه فکر کارشناسان هر دو نهاد تصویب نکنند و این اتفاق می‌تواند بعد از چهل سال جایگاه بخش خصوصی را در صنعت حمل و نقل تضمین کند.

*** رفع مشکلات درآمدی در صنعت حمل و نقل

سلیمی با اشاره به برنامه راهبردی کشور‌های پیشرفته که بخش گسترده‌ای در نظام تجاری و بازرگانی لجستیکی و حمل و نقل داشته و بستر بیش از ۹۲ درصد اشتغال کشور‌ها را فراهم کرده‌اند، گفت:
اگر مشکل اشتغال رفع شود، مشکلات بودجه‌ای و درآمدی که با آن روبرو هستیم نیز برطرف خواهد شد، بنابراین ضروری است، نهاد‌ها و زیرساخت‌های مهندسی کشور با توجه به شرایط فعلی، بهره‌وری ساختاری و ابزاری را به جهت رفع مشکلات درآمدی، انتخاب و در دستور کار قرار دهند.

*** تخصصی‌تر شدن کمیسیون عمران مجلس

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به این که قوانین و مقررات مکرر ناقص کمیسیون عمران مجلس در قبال مسائل زیربنایی کشور به حوزه حمل و نقل رسیده است، گفت: اولین قدمی که مجلس یازدهم باید انجام دهد، تجزیه و تحلیل قوانین فعلی در خصوص برنامه‌های راهبردی و اجرای کشور است، یعنی مهندسی مجدد در قبال این رفع نواقص داشته باشد، زیرا شرایط فعلی نشان می‌دهد که بعد از ۴۰ سال کمیسیون عمران مجلس باید تخصصی‌تر انتخاب شود.

*** برنامه راهبردی کمیسیون عمران

دبیر فدراسیون حمل ونقل لجستیک در پایان این گفتگو، خاطرنشان کرد: توقع ما این است که کمیسیون عمران نسبت به گذشته تخصصی‌تر عمل کند و با بینش و آگاهی بیشتری برنامه‌های راهبردی را تدوین کند. کمیسیون عمران در کنار آنالیز، تجزیه و تحلیل شرایط فعلی قوانین و مقررات، باید یک برنامه راهبردی ۵ ساله در قالب برنامه هفتم کشور تدوین کند.

تعداد بازدید : 7

 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار 13    خرداد    99، کد خبر:    179116، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
خصوصی سازی در ایران چندان موفق علم نکرده.دلیلشم اینه که رانت و تعارض منافع در این واگذاری ها هست و بیشتر واگذاری ها نادرست و در جهت منافع یه عده خاص صورت می گیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین