پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس یازدهم با بیان چالش‌های اصلی حمل و نقل کشورتاکید کرد، یکی از مسائل اساسی و زیرساختی کشور شبکه راه‌های ما در حوزه حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی است.
شعارسال:نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس یازدهم با بیان چالش‌های اصلی حمل و نقل کشور، اولویت‌های کمیسیون عمران در این حوزه را تشریح و بر استفاده از ظرفیت ترانزیت کالاهای سایر کشورها تاکید کرد.
 
*** نشست نمایندگان مجلس با فعالان صنعت حمل و نقل
 
غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست نمایندگان مجلس با فعالان صنعت حمل و نقل و در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این خبرگزاری پیرامون دلایل نشست با فعالان بخش خصوصی، اظهار داشت:
 
با توجه به آغاز مجلس یازدهم یکی از وظایف نمایندگان به خصوص اعضای کمیسیون عمران این بود که در حوزه تخصصی خود اطلاعاتی به دست بیاورند و بهترین اطلاعات از طرف کسانی ارائه می شود که خود سنگ زیرین کار هستند، لذا امروز در خدمت انجمن هایی بودیم که خود با کمیسیون عمران در ارتباط هستند به خصوص در حوزه حمل و نقل دریایی، ریلی و زمینی.
 
*** چالش‌های حوزه حمل و نقل کشور
 
نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس یازدهم  در ادامه پیرامون مهمترین چالش‌های این حوزه ، گفت:
 
کشور ما از لحاظ عمرانی نیازهای فراوانی دارد. یکی از مسائل اساسی و زیرساختی کشور شبکه راه‌های ما در حوزه حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی  و ریلی است.
 
کریدورهای طراحی شده ما دچار مشکلات اساسی است، کریدور شمال – جنوب چندین سال است که از بندر امیرآباد به طرف بندرعباس طراحی شده ولی همچنان روی کاغذ مانده است.
 
راه‌های ارتباطی ما به لحاظ گسترش شهرها به خصوص در نوار شمالی کشور برای حمل و نقل بسیار نامناسب است و راه‌های جایگزین باید طراحی شود.
 
در حوزه پایانه‌ها نیز پایانه‌های خوبی برای رانندگان عزیز نداریم و این از مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
در خصوص انجمن صنفی رانندگان در حوزه های بیمه مشکلات جدی وجود دارد و از این منظر باید موارد انگیزشی دنبال شود و مجلس باید به طور جدی به رفاه و سلامتی کارکنان این بخش توجه کند.
 
*** اولویت‌های کمیسیون عمران مجلس یازدهم
 
شریعتی در ادامه این گفتگو پیرامون اولویت‌های کمیسیون عمران مجلس یازدهم در حوزه حمل و نقل نیز، گفت:
 
اولین نکته بسیار مفید و لازم که باید مورد توجه قرار بگیرد، رانندگان عزیز هستند، کسانی که این شبکه را اداره می کنند و باید نظام انگیزشی خوبی برای آنها ایجاد شود.
 
سپس ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که عمر بالایی دارد و بسیار فرسوده است.
 
انشاا… با در اختیار قرار دادن یارانه مناسب این ناوگان باید نوسازی شود.
 
*** استفاده از ظرفیت ترانزیت کالاهای سایر کشورها
 
نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس یازدهم در پایان با اشاره به اینکه ترانزیت کالاهای سایر کشورها، یکی از ظرفیت خوب در این حوزه  و دارای ارزآوری خوبی برای کشور است، گفت:
 
باید زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این ظرفیت را فراهم کرد.
 
باید بتوانیم در اسرع وقت شبکه کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب کشور را کامل کنیم.
 
در مرحله بعد باید بستر را برای سرمایه‌گذاری‌های لازم در بنادر جنوب و شمال کشور فراهم  کنیم و نکته مهم دیگر اینکه باید امکان صادرات تجار کشورهای همسایه از طریق ایران را تسهیل کرد.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری صنایع ،تاریخ انتشار: 16 خرداد 1399،کدخبر:  179423،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین