پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۲۷۰۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
احمد پویان‌فر، مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان در گفت‌وگو با صدای بورس مطالبی را راجع به راهبردهای رئیس جدید سازمان بورس مطرح نمود که 5 محور مهم آن را می توانید در خبر زیر مطالعه نمایید.

شعار سال:احمد پویان‌فر، مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان در گفت‌وگو با صدای بورس؛

به نظر رئیس جدید سازمان بورس باید به موارد زیادی توجه داشته باشد که 5 محور مهم آن به شرح زیر است؛

1- توجه به ساز و کار تدوین مقررات و دستورالعمل‌ها در بازار. رویه سابق و پیش از این، رضایت همه ذی‌نفعان بازار را تامین نکرده، بنابراین برای انجام این مهم ساز و کار مناسب همراه با تعامل ذی‌نفعان، مطلوب به نظر می‌رسد.

2- محور دوم بهبود ریزساخت‌های بازارسرمایه مشخصا شامل رفع مشکلات سامانه‌ معاملاتی،‌ توسعه نهادهای بازار، شفافیت ‌گزارشگری شرکت‌ و... که مطالبه فعالان بازار است.

3- ریز‌ساختارهای بازار از قبیل دامنه ‌نوسان، نرخ شناوری سهام، کارمزد معاملات و...همگی مواردی هستند که در سال گذشته به کرات دستورالعمل‌هایی در پی داشت و نارضایتی‌هایی هم ایجاد کرد، بنابراین اقدامات اساسی رد این محور ضروری به نظر می‌رسد.

4- نکته بعدی استقلال بورس‌هاست. حافظه تاریخی بازار نشان می‌دهد که‌ بورس‌ها هیچگاه استقلال کافی در خصوص اقدامات مهم بازار نداشته و سازمان بورس همیشه هم سیاست‌گذار، هم مجری و هم ناظر بوده است به همین خاطر بورس‌ها درخصوص ارتقای کارایی بازار از جمله نقدشوندگی که انتظار اصلی از آنهاست؛ نقشی نداشتند.

5- محور مهم آخر، معضل این روزهای بازار و مبحث سیگنال فروشی است که توسط کانال‌ها و سایت‌های غیر‌رسمی در حال انجام و ارائه مشاوره است که امیدورایم رییس جدید سازمان بورس اقدامات مناسبی در این حوزه انجام دهد.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین