پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
خیلی‌ها امروز به انصاری‌فرد خرده می‌گیرند که با توجه به شرایط موجود در باشگاه و بدهی‌های ریزودرشت به داخلی‌ها و خارجی‌ها چرا حاضر شد زیر بار بدهی چند میلیاردی رضایتنامه یحیی گل‌محمدی برود.
پول رضایت‌نامه یحیی پرید
 شعارسال: خیلی‌ها امروز به انصاری‌فرد خرده می‌گیرند که با توجه به شرایط موجود در باشگاه و بدهی‌های ریزودرشت به
داخلی‌ها و خارجی‌ها چرا حاضر شد زیر بار بدهی چند میلیاردی رضایتنامه یحیی گل‌محمدی برود.
 
پرسپولیس و استقلال فصل جاری را با مشکلات عدیده‌ای آغاز کردند و به نظر می‌رسد در این راه انتخاب‌های غیرکارشناسی در سطح مدیریت باشگاه‌های محبوب پایتخت هم در این سردرگمی و کلافگی بی‌تاثیر نبوده است. هم استقلال و هم پرسپولیس که چند سالی را با مربیان خارجی و بازیکنان خارجی گذراندند، نتوانستند دخل‌وخرج خود را یکی کنند و نتیجه‌اش هم شد بدهی‌های میلیون دلاری و پرونده‌های باز در فیفا که سررسیدش از رگ گردن هم به این دو تیم نزدیک‌تر است و مشخص نیست با سررسید زمان پرداخت، چه اتفاقی انتظار تیم‌های پرطرفدار پایتخت را می‌کشد. اوضاع پرسپولیس باتوجه به تغییراتی که بابت حامی مالی‌اش داشته و عدم حضور اعضای اقتصادی در هیات مدیره کمی وخیم‌تر از رقیب دیرینه‌اش به نظر می‌رسد.
 
 توافق کلامی با بانک گردشگری!
 
اولین کاری که مدیرعامل سابق پرسپولیس در زمان حضورش انجام داد این بود که مذاکراتش را با بانک گردشگری آغاز کند، اما طولانی شدن روند مذاکره باعث شد تا خیلی‌ها از اینکه انصاری‌فرد بتواند اسپانسری جدید را به باشگاه بیاورد، ناامید شوند و همچنین مشکلات سرخ‌ها هم از لحاظ مالی روز به روز بیشتر می‌شد. اما درست در روز بازی دربی، پرسپولیسی‌ها هم از پیراهن جدید خود پرده‌برداری کردند و هم از اسپانسر جدید!
 
چند روز بعد خبر رسید که بانک گردشگری با پرسپولیسی‌ها اصلا قراردادی مکتوب منعقد نکرده و تنها به صورت کلامی با انصاری‌فرد به تفاهم رسیده‌اند و به زودی قرارداد رسمی بین آنها به امضا می‌رسد.
 
البته تا روز پایانی کار انصاری‌فرد در باشگاه این قرارداد نهایی نشد و هر بار که پیگیر این قرارداد می‌شدیم درباره رفع برخی موانع و اضافه شدن چند بند جدید به قرارداد می‌شنیدیم و جالب اینکه در تمام بازی‌های بعد از دربی سرخ‌ها با لوگوی این بانک به میدان رفتند.
 
انصاری‌فرد البته در بحث مذاکره با مدیران ایرانسل توانست به نتیجه برسد. مدیرعامل وقت پرسپولیس بر این باور بود که ایرانسل حامی مالی تیمش نیست که آنها مجبور باشند لوگوی این اپراتور تلفن همراه را بر روی پیراهن خود حک کنند و اگر هم پولی از آنها دریافت می‌کنند بابت پیامک‌هایی است که هواداران باشگاه ارسال می‌کنند تا از تیم محبوب‌شان حمایت کنند. یکی از نزدیکانش در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «انصاری‌فرد به ایرانسلی‌ها پیشنهاد داد که یا بیایند پای میز مذاکره و مبلغ لازم جهت درج لوگوی خود روی پیراهن پرسپولیس را بپردازند و یا این توافق صورت بگیرد که این لوگو حذف و اسپانسر پیراهنی جدید جذب باشگاه شود و این پیشنهاد با موافقت قائم‌مقام ایرانسل همراه شد.»
 
 توافق بانک گردشگری با انصاری‌فرد چقدر بود؟
 
پیگیری‌ها نشان می‌دهد مشکل عدم قرارداد مکتوب پرسپولیس با بانک حامی مالی‌اش به مسائل مالی مربوط نبوده و آنها بر سر بندهایی ازجمله تمدید قرارداد و فسخ یک‌طرفه با یکدیگر کشمکش داشته‌اند و از لحاظ مالی توافق کامل در همان روزهای ابتدایی مذاکره بین طرفین شکل گرفته است.
 
آن‌طور که منابع موثق خبر داده‌اند این قرارداد با مبلغ هشت میلیارد تومان آماده امضا شدن بوده و مشکلی از لحاظ رقم بین طرفین وجود نداشته است ولی خب مشخص نیست چرا تا روزی که انصاری‌فرد در باشگاه سمت داشته این قرارداد به امضای نهایی نرسید. برخی می‌گویند مذاکرات پرسپولیس با بانک گردشگری یکی از موارد محل اختلاف اعضای هیات مدیره با انصاری‌فرد بوده و بعید نیست دلیل امضا نشدن قرارداد نیز همین مساله باشد.
 
 پول رضایت‌نامه یحیی پرید!
 
خیلی‌ها امروز به انصاری‌فرد خرده می‌گیرند که با توجه به شرایط موجود در باشگاه و بدهی‌های ریزودرشت به داخلی‌ها و خارجی‌ها چرا حاضر شد زیر بار بدهی چند میلیاردی رضایتنامه یحیی گل‌محمدی برود. اما ظاهرا انصاری‌فرد که خیالش از بابت قرارداد با بانک گردشگری راحت بود تصمیم به جذب گل‌محمدی و دادن یک تعهد سنگین شد. مدیرعامل سرخ‌ها در نظر داشت که با دریافت هشت میلیارد تومان بدهی خود به تیم مشهدی را بابت رضایتنامه گل‌محمدی پرداخت کرده و مبلغ باقی‌مانده را هم بین بازیکنان پخش کند که البته این اتفاق رخ نداد و حالا باید گفت که پول رضایتنامه یحیی هم پرید!
 
 پرسپولیس فقط 2میلیارد تومان گرفت
 
مهدی رسول‌پناه که بعد از استعفای انصاری‌فرد به عنوان سرپرست کارش را در باشگاه شروع کرد، پیش از عید مبلغی را به حساب بازیکنان و کادر فنی‌اش واریز کرده که حالا خبر می‌رسد این واریزی‌ها در کل حدود 2 میلیارد تومان بوده که بد نیست بدانید این پول هم توسط مدیران باشگاه درآمدزایی و تهیه نشده و از بانک گردشگری بابت 6 بازی که لوگوی آنها روی سینه پرسپولیسی‌ها حک شده، دریافت شده است. البته برخی می‌گویند قرمزها باید رقم بیشتری از این اسپانسر دریافت می‌کردند.
 
بعد از جدایی انصاری‌فرد از جمع پرسپولیسی‌ها، سیدمهرداد هاشمی در یک برنامه زنده اعلام کرد که سرخ‌ها باید بابت این 6 بازی رقمی در حدود 10 تا 15 میلیارد تومان از اسپانسر خود دریافت می‌کردند که خب این عدد بسیار بالاتر از مبلغی بود که بانک گردشگری به پرسپولیس می‌داد.
 
حالا هواداران پرسپولیس در فضای مجازی در این خصوص بحث می‌کنند و معتقدند اگر پیراهن تیم‌شان تا این حد می‌ارزد، مدیران باشگاه باید بتوانند برای دیدارهای آتی که تعدادشان 9 بازی است، اسپانسر 15 میلیاردی جذب کنند که باید دید این ادعا تا چه حدی به واقعیت نزدیک می‌شود.
 
 رونمایی از اسپانسر سوم در آغاز لیگ
 
آن‌طور که شواهد امر نشان می‌دهد مدیران فعلی علاقه‌ای به ادامه همکاری با بانک گردشگری ندارند و با توجه به اینکه قرارداد مکتوبی میان آنها نبوده، این بار مشکلات حقوقی گریبان مدیران جدید را نخواهد گرفت و سرخ‌ها باید از این بابت خدا را شاکر باشند چرا که پیش از این سرخ‌ها مجبور شده‌اند غرامت‌های سنگینی از بابت فسخ قرارداد مدیر تازه‌وارد با اسپانسر رسمی باشگاه بپردازند ولی این غرامت شامل حال مدیران فعلی نمی‌شود.  شنیده می‌شود مهرداد هاشمی در حال مذاکره با چند شرکت برای حمایت مالی از پرسپولیس است و با این حساب با شروع مجدد بازی‌های لیگ باید شاهد سومین اسپانسر این فصل روی پیراهن سرخ‌ها باشیم.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه فرهیختگان ،تاریخ انتشار: 26 فروردین    1399،کدخبر  :   www.farhikhtegandaily.com ،39507
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین