پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۴۰۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
لیگ برتر نوزدهم فوتبال در حالی که مدعیان زیادی برای قهرمانی در آن برای هم خط و نشان می کشیدند، آغاز شد و همچنان که انتظار می رفت تنور رقابت ها گرم دنبال شد.

شعار سال:لیگ برتر نوزدهم فوتبال در حالی که مدعیان زیادی برای قهرمانی در آن برای هم خط و نشان می کشیدند، آغاز شد و همچنان که انتظار می رفت تنور رقابت ها گرم دنبال شد.

حاشیه ها در فوتبال شاید نکته جذاب و جدانشدنی این ورزش پرطرفدار باشد که همیشه رخ های غمگین و شاد را با انگیزه گرد مستطیل سبز جمع کرده است.

اما اینبار یک مهمان ناخوانده در کمال ناباوری لیگ های فوتبال را در اکثر نقاط زمین یکی پس از دیگری به تعطیلی کشاند و در این میان لیگ کشورمان نیز بعد از پایان پر حرف و حدیث و حاشیه های داغ که کانون آن در بازی سپاهان و پرسپولیس بود، در ایستگاه بیست و یکم متوقف شد.

بعد از تعطیلی لیگ با برهانی که سلامتی را نشانه می رفت و حرف و حدیثی را برای اعتراض به جا نمی گذاشت این سوال پیش آمد که سرانجام لیک نوزدهم چه خواهد شد؟

سوالی که اگر با دید منطقی برای آن دنبال جواب باشیم، باید منتظر رای فیفا بمانیم چرا که این اتفاق مربوط به لیگ ایران تنها نبود و حتی اگر ایران هم به صورت انفرادی مسابقات را ادامه می داد و یا کلا لغو می کرد باز هم در تصمیماتی چون دستمزد بازیکنان، قرار دادهای بازیکنان و بازی ها و نمایندگان در بازی های غیر داخلی نیاز بود کشورمان در انتظار تصمیمات فیفا باشد.

اما پایان لیگ به نظر در این روزها موضوعی است که برخی تسویه حساب های شخصی را با یکدیگر انجام دهند و از خجالت های یکدیگر در آیند؛ همچنین هر تیم سعی می کند از این شرایط به نفع خود استفاده کند و دری را باز کند که بتواند از آن سود کسب کند و البته علامت سوالی که برای پایان این لیگ وجود دارد باعث می شود خیلی زود یک پایان ساختگی نشر پیدا کند و خیلی از افراد با سابقه فوتبالی هم در مورد آن اظهار نظر کنند.

این شرایط که بسیاری را متضرر و فوتبال را لاجرم درگیر خود ساخته به نظر نمی رسید که با کلافی سردرگم رو به رو شده باشیم، چرا که یک تصمیم کلی از سوی فیفا در انتظار آن خواهد بود و شاید تعیین قهرمانی با قرعه و آنچه که در فضای مجازی گاها نشر و بازنشر می شود طنز و بذله ای در این شرایط باشد، اما شاید برخی بخواهند این کلاف سر در گم باشد، تا شاید منافع خود را از این سردرگمی صید کنند.

اما فیفا به نظر می رسد مصمم است لیگ های فوتبال در کشورها پایان پذیرد و از تقویم فشرده تری استفاده کند و برنامه های بلند مدت تر را تحت تاثیر قرار ندهد.

شاید این رویکرد فیفا برای برخی از باشگاه ها که فقط اسم حرفه ای را یدک می کشند کار سختی باشد، چرا که آن ها مدت کمی بعد از آغاز تمرینات باید مسابقات سرنوشت ساز پایانی لیگ را انجام دهند و بعد از آن با فاصله کم به استقبال لیگ بعدی بروند، در این میان نقش ریکاوری و مربیان بدن ساز بیش تر از پیش مشخص خواهد شد.

هر چند که استارت دوباره فوتبال نیازمند کنترل بیماری کروناست که به نظر می رسد حداقل تا یک ماه آینده با توجه به گزارشات جهانی امکان پذیر نباشد و حتی امکان دارد فیفا را از نظر خود منصرف کند اما به نظر تا پایان خرداد حداقل فیفا فرصت نظر نهایی را داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تخلیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری صاحب نیوز، تاریخ 27فروردین 1399، کدخبر:1000418،www.sahebnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین