پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
علی سالاری مدیرعامل شرکت راهبرد طرح هرمز اذعان داشت: برای جلوگیری از فساد و قانون‌شکنی در سازمان‌های ذی‌‌ربط برای اخذ مجوزهای معدنی، نیازمند اجرا و راه‌اندازی یک سیستم بازخورد از سطح معدنکاران به وزارتخانه هستیم.وی با بیان اینکه شناسایی موانع، ارائه راه‌حل و اجرایی کردن آن، سه قدم مهم برای تحقق شعار جهش در تولید است، به تشریح برخی موانع و مشکلات این بخش پرداخت.

شعار سال:مدیرعامل شرکت راهبرد طرح هرمز اذعان داشت: برای جلوگیری از فساد و قانون‌شکنی در سازمان‌های ذی‌‌ربط برای اخذ مجوزهای معدنی، نیازمند اجرا و راه‌اندازی یک سیستم بازخورد از سطح معدنکاران به وزارتخانه هستیم.

«علی سالاری» مشاور معدن و مدیرعامل شرکت راهبرد طرح هرمز «گروه معدنی هرمز» با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان سال جهش تولید، بیان کرد: حرکت در جهت اجرایی کردن شعار امسال مقام معظم رهبری نیازمند توجه به آن بعنوان یک هدف در تمام سطوح جامعه است و باید هر قانون یا بخشنامه بر اساس شعار "جهش تولید" مصوب شود.

وی با بیان اینکه شناسایی موانع، ارائه راه‌حل و اجرایی کردن آن، سه قدم مهم برای تحقق شعار جهش در تولید است، به تشریح برخی موانع و مشکلات این بخش پرداخت.

سلاری تشریح کرد: حوزه معدن باید در اولویت سیاست‌گذاری‌های کشور قرار گیرد زیرا این بخش منشاء چرخه اقتصادی کشور تلقی می‌گردد به طوری که کاهش یا افزایش بهره‌وری در این بخش می‌تواند در تمام چرخه ی تولیدات تاثیر‌گذار باشد.

وی اضافه کرد: تصمیمی که چند سال قبل در خصوص ادغام وزرات بازرگانی در صنایع و معادن گرفته شد می‌تواند کاهش بهره‌وری را در سطح کلان کشور به همراه داشته باشد، اگر بخواهیم به افزایش بهره‌وری کشور کمک کنیم، می‌بایست بخش معادن از بازرگانی مجزا و به حالت اولیه بازگردد.

علی سالاری در ادامه به موانع و مشکلات بخش معدن در سطوح میانی اشاره و خاطر نشان کرد: مشکلات و موانع در سطوح میانی حوزه معادن را می‌توان در چهار بخش "سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری"، "سازمان صنعت، معدن و تجارت"، "معارض‌های مردمی" و "بازار داخلی و صادرات" تقسیم‌بندی کرد.

این مشاور معدنی با انتقاد از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اذعان داشت: نخستین گام درمعدن، اخذ استعلام از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری هر استان است، که متاسفانه این مقوله در برخی استان‌ها به صورت غیر کارشناسی و گاها بر اساس روابط صورت می‌پذیرد.

وی گفت: حل این مسئله در مرحله اول نیازمند اجرای یک سیستم بازخورد از سطح معدنکاران به وزارتخانه و اجرایی کردن آن توسط دولت است؛ دادن قدرت‌های بلاشرط در قوانین مرتبط به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در این زمینه عملا باعث ممانعت از فعالیت‌های معدنی و در بعضی موارد باعث ایجاد رانت‌خواری می‌شود و نیازمند ایجاد راه‌حل‌های قانونی است.

این فعال معدنی اضافه کرد: یکی از راه‌هایی که به این مسئله کمک می‌کند را می‌توان در مطالعه سیستم‌های منابع طبیعی کشور‌های موفق جست‌وجو کرد.

مدیرعامل شرکت راهبرد طرح هرمز در ادامه با اشاره به گلایه‌های برخی از بهره‌بردارن معادن از سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: ساده‌سازی سیستم‌های بروکرواسی اداری در این سازمان می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

وی اذعان داشت: مدتی قبل پیرو بخشنامه دولتی و اعلام آن به سازمان‌ها با هدف ارتقاء کیفیت خدمات به ارباب رجوع منجر به ممنوعیت ارتباط ارباب رجوع با هسته اصلی و کارشناسان رده میانی سازمان شد به طوری که عمده فعالیت‌های بخش معدن می‌بایست بالاجبار از طریق جایگاهی که به عنوان میز خدمت نامگذاری شده انجام شود که این مسئله باعث نارضایتی برخی از مراجعه‌کنندگان شده است.

سالاری ادامه داد: این روش در سیستم‌های پیشرفته مدیریتی قابل قبول نیست چرا که باعث سلب حق انتخاب از ارباب رجوع می‌شود؛ یک سیستم عالی تولیدی نیازمند یک فکر علاقمند و خلاق است و ادای احترام به صاحب این نوع تفکر، منجر به افزایش انگیزه در جهت فعالیت و تولید می‌شود.

این فعال و مشاور اذعان داشت: معارض‌های غیر قانونی و زورمعاب مردمی و جلوگیری از فعالیت‌های معدنکاری توسط افراد شخص ثالث که مدعی هستند محدوده معدنی، جایگاه عشیره‌ای زندگی آنان در قبل بوده از دیگر مشکلات مهمی است که علارغم توجه دولت‌مردان هنوز بی‌نتیجه مانده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز،تاریخ انتشار:1اردیبهشت1399،کد خبر: 94753،www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
0
موانع باید از خام فروشی دست بردارن و صنایع تبدلی در نزدیکی معادن ساخته شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین