پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
سرقت از معادن موردی است که هر ساله با آن مواجه هستیم و سال گذشته نیز تعدادی از معادن کشور سرقت شدند.

شعار سال: بیشتر سارقان را در سرقت‌های منزل، اتومبیل، کیف‌قاپی، گوشی‌قاپی و... می‌شناسیم. اما سرقت از معادن نیز در کنار سایر سرقت‌ها در نوع خود جالب توجه است در این گزارش سعی کردیم به سرقت‌های کشف شده مواد معدنی در سال ۹۸ بپردازیم با ماه همراه شوید:

فروردین ۱۳۹۸

در تاریخ ۲۷ فرودین‌ماه ۱۳۹۸ فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از کشف ۳۳ تن و ۵۵۰ کیلو گرم سنگ معدن غیر مجاز به ارزش سه میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال در اسفراین خبر داد. سرهنگ جاوید مهری گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز سنگ معدن و انتقال آن به یک سوله در یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت. وی افزود تحقیقات برای دستگیری متهمان در این رابطه همچنان ادامه دارد.سرهنگ مهری گفت: کارشناسان ارزش این مقدار سنگ معدن را سه میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال برآورد کرده اند،

در همین تاریخ نیز فرمانده انتظامی شهرستان خواف از دستگیری سارقان حرفه‌ای تجهیزات معادن سنگ آهن خبر داد. سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از معادن پلاسری سنگ آهن، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داده و پس از بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت‌های صورت گرفته و شباهت شگرد سارقان به نتایج روشنی رسیدند. با توجه به شواهد به‌دست آمده دو متهم شناسایی و دستگیر شده که در بازجویی‌های فنی و با مشاهده مستندات پلیس به سرقت تجهیزات معدنی از شرکت‌های مختلف مستقر در منطقه صنعتی سنگان خواف اعتراف کردند. متهمان دستگیر شده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

خرداد ۱۳۹۸

در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ سردار بنی‌اسدی‌فر، فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۵ تن مس سرقتی در عملیات پلیس شهرستان انار خبر داد. وی افزود: در پی اعلام سرقت یک محموله مس که از یک شرکت وابسته به صنایع مس شهرستان رفسنجان به مقصد شهرک"سرچشمه"بارگیری شده بود، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.وی افزود: با توجه به خروج کامیون حامل محموله مس از محدوده شهرستان رفسنجان، بلافاصله طرح مهار در سطح مناطق شمال استان اجرا و ماموران پلیس شهرستان انار موفق شدند کامیون مورد نظر را در حال خروج از استان در جاده یزد متوقف کنند.سردار بنی اسدی فر با اشاره به توقیف خودروی اسکورت این کامیون و دستگیری۲ متهم در این رابطه گفت: سارقان قصد داشتند این محموله ۱۵میلیارد ریالی را به یکی از استان‌های غرب کشور منتقل کنند که قبل از خروج از استان دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در پایان این محموله به شرکت مس"سرچشمه" هدایت شد که پیگیری‌های پلیس در خصوص دستگیری سایر افراد دخیل در این نقشه مجرمانه ادامه دارد.

تیر ۱۳۹۸

در تاریخ ۲۰ تیر ۹۸ ماموران پاسگاه پرکانلو در پی دریافت اخباری مبنی بر برداشت غیرقانونی از معدن سرب و روی آلبلاغ با تراکتور و چهارپا وارد عمل شدند. در این راستا ۲ نفر از متهمان دستگیر و یک دستگاه تراکتور و ۲۱ راس الاغ را توقیف شد.ماموران در بازرسی از تریلر تراکتور و چهار پایان توقیفی حدود ۳ تن ۴۰۰ کیلوگرم سنگ معدن از نوع سنگ سرب کشف نمودند و وسیله نقلیه متهمان توقیف و سنگ‌های غیر مجاز تحویل اداره صنعت و معدن گردید. متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند که ارزش ریالی سنگ معدن مکشوفه دربررسی به عمل آمده بیش از۲۵ میلیون تومان برآورد شده است.

بهمن ۱۳۹۸

در تاریخ ۲۴ بهمن ۹۸ فرمانده انتظامی شهرستان اسفرانی از کشف و ضبط ۵ تن و ۸۳۹ کیلوگرم سنگ معدن سرب غیر مجاز در یک سوله در شهرک صنعتی خبر داد. وی میزان ارزش این محموله را بیش از ۴۶۰میلیون ریال عنوان کرد. سرهنگ جاوید مهری گفت: در این زمینه یک متهم دستگیرکه بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

اسفند ۱۳۹۸

در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۸ بود که سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان خبر از دزیده شدن سنگ و خاک و زرنیخ توسط سودجویان خبر داد و گفت: متاسفانه سودجویان مواد معدنی را به قیمتی کمتر از ارزش واقعی خود به فروش می‌رسانند و این در حالی است که مدتی قبل فرمانده انتظامی تکاب از دستگیری باند ۴ نفره سرقت از معدن طلای زره شوران تکاب خبر داد و گفت: با اعتراف متهمان سه نفر مالخر نیز دستگیر و حدود ۶۰۰ کیلوگرم زرنیخ طلا از منزل آنها به‌دست آمد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت گسترش، تاریخ 7 اردیبهشت 99، کد مطلب: 95647: www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین