پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
آمارها و لیست های منتشر شده خبر از گرانی ادوات کشاورزی به ویژه سه برابر شدن قیمت تراکتور به عنوان یکی از ادوات اصلی کشاورزی می دهد.
شعار سال، براساس آخرین لیست قیمت منتشر شده از سوی شرکت تراکتورسازی تبریز که مربوط به پایان اردیبهشت است، در حال حاضر قیمت هر دستگاه تراکتور کشاورزی از ۷۰ میلیون تومان شروع شده و تا حدود ۵۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. اما به طور متوسط، قیمت تراکتور‌های پرفروش و پرمتقاضی تراکتورسازان بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است.
سه برابر شدن قیمت تراکتور در طول یک سال
قابل ذکر است طی یکسال اخیر قیمت تراکتور سه بار (خرداد ۹۸، دی ۹۸ و اردیبهشت ۹۹) گران شده است. همچنین با درنظر گرفتن میانگین درآمد سالانه ۲۵ میلیون تومانی روستاییان، حتی اگر آنان ۵۰ درصد درآمد سالانه خود را برای خرید تراکتور کنار بگذارند، بازهم برای خرید تراکتور باید ۸ سال نیمی از درآمد خود را پس‌انداز کنند. بر این اساس اغلب دهک‌های درآمدی در روستا‌ها دیگر قدرت خرید تراکتور را نخواهند داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از 90 اقتصادی، تاریخ انتشار: 28 خرداد 1399، کد خبر:---- ، www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین