پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت‌، معدن و تجارت گفت: سال گذشته اقدام بسیار مهمی در تفویض اختیار برخی از وظایف وزارتخانه به بخش خصوصی اتفاق افتاد و با همراهی و حمایت قاطع وزیر صنعت هفت مورد از موضوعات قابل واگذاری وزارتخانه به عنوان قدم نخست به خانه‌های صنعت و معدن استان‌ها تفویض شد.

شعار سال:معاون طرح و برنامه وزارت صنعت‌، معدن و تجارت گفت: سال گذشته اقدام بسیار مهمی در تفویض اختیار برخی از وظایف وزارتخانه به بخش خصوصی اتفاق افتاد و با همراهی و حمایت قاطع وزیر صنعت هفت مورد از موضوعات قابل واگذاری وزارتخانه به عنوان قدم نخست به خانه‌های صنعت و معدن استان‌ها تفویض شد.

«سعید زرندی» افزود: اجرایی شدن تفویض در ۱۴ استان در سال گذشته محقق شد و در تلاش هستیم امسال نیز باقی استان‌ها بتوانند این حرکت را اجرایی کنند.

وی گفت: سیاست وزارتخانه کاهش تصدی گیری در بخش تولید و تجارت است و امید داریم بتوانیم از ظرفیت تشکل‌های صنعتی و معدنی بهره ببریم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکید کرد: بدون داشتن انجمن‌ها و تشکل‌های قوی بخش خصوصی، اقتصاد کشور شکوفا نخواهد شد و باید در همه سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها حضور پر رنگ و تاثیر‌گذار داشته باشند.

وی اظهارکرد: همانطور که انحصار در دولت بد است انحصار در بخش خصوصی و تشکل‌ها بدتر است، بر این اساس باید زمینه فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف در کشور فراهم شود موضوعی که تجربه دیگر کشورها نیز موید آن است.

زرندی همچنین به موافقت با تشکیل ۱۴ انجمن تخصصی صنایع همگن در استان‌های مختلف کشور در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این انجمن‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، قم، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و کرمان در زمینه‌های مختلف صنعتی و معدنی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی بیان کرد: کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل‌های صنعتی و معدنی، بیش از ۲۰ سال پیش در وزارت صنایع و معادن وقت بر اساس قوانین و مقررات مربوطه شروع به فعالیت کرد، از سال گذشته نیز فعالیت این کمیسیون با جدیت بیشتری دنبال شد و جلسات منظمی را برگزار و تصمیمات مهم و عملیاتی را اتخاذ کرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: پارسال ۱۵ نشست با انجمن‌های تخصصی بخش صنعت و معدن نیز برگزار و در بسیاری از موضوعات مهم وزارتخانه با این انجمن‌ها هم اندیشی و مشورت شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز،تاریخ انتشار:2اردیبهشت1399،کد خبر: 94985،www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین