پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۷۱۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
این عدد یعنی تحریم‌های ایران بی‌اثر شد.بود یا نبود تحریم دیگر برای ایران خام فروش و نفتی تفاوتی ندارد!درک این شرایط بسیار دشوار است.البته برای طرف مقابل مذاکره هم شرایط پیچیده شد. ایران دیگر نیازی به رفع تحریم‌ها ندارد!تحریم باشد یا نباشد کسری بودجه احتمالی فشار سنگینی بر کشور وارد خواهد کرد.

شعار سال:نفت پنج دلاری! این عدد یعنی تحریم‌های ایران بی‌اثر شد.بود یا نبود تحریم دیگر برای ایران خام فروش و نفتی تفاوتی ندارد!درک این شرایط بسیار دشوار است.البته برای طرف مقابل مذاکره هم شرایط پیچیده شد. ایران دیگر نیازی به رفع تحریم‌ها ندارد!تحریم باشد یا نباشد کسری بودجه احتمالی فشار سنگینی بر کشور وارد خواهد کرد.

چاره چیست؟
نگاهی به الگوی GDP کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه یک نکته بسیار جالب با خود به همراه خواهد داشت.چرا کشورهایی که روزهایی اقتصادشان بر پایه شرکت‌های انرژی و نفت بود اکنون تاثیر چندانی از این ماجرا نمی‌گیرند؟

پاسخ یک چیز است:
نقش خدمات در دنیای مدرن امروز فراتر از کالا شده است.موتور محرک اقتصاد کشورهای توسعه یافته بر پایه خدمات می‌چرخد.خدماتIT، فنی و مهندسی، هوش مصنوعی و ... در مقایسه با دهه گذشته بسیار پررنگ شده است. این خدمات به سادگی و در کمترین زمان ممکن قابلیت صادر شدن دارد!

همان روزی که بزرگترین کمپانی های تولیدی اروپا و امریکا مانند آدیداس، نایکی، سونی و ... خطوط تولید خود را از کشورهای خود به کشورهای شرق آسیا انتقال دادند و سیلیکون ولی را بنا نهادند فکر این روز را می‌کردند.

آیا ما هم اکنون فکر آینده را می‌کنیم؟چقدر به فضای توسعه خدمات IT توجه می‌کنیم؟ چقدر به توسعه زیرساخت‌های مبتنی بر بلاک چین اعتقاد داریم؟اگر حرکتی الان در این زمینه‌ها صورت نگیرد حسرت و پشیمانی‌اش برای نسل‌ها باقی خواهد ماند.

به نظر شرایط در دنیا عادیست!

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین