پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۷۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
وزیرعلوم اعلام کرد: در سال جاری ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار جهت کمک به دانشجویان در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض اختصاص خواهد یافت.

شعارسال: محمد فرهادی در حاشیه سفر به استان سمنان با حضور در یک برنامه تلویزونی در این مرکز، با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهار داشت: بدون شک این دو شهید بزرگوار الگوی خوبی برای همه مسئولان و کارمندان هستند.

وی به تسهیلات ارائه شده به دانشجویان توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تسهیلات هدفمندتر و موثرتر شده و مبلغ نه میلیارد و دویست میلیارد تومان به دانشجویان استان سمنان تسهیلات مختلفی از قبیل ازدواج، ودیعه مسکن و غیره تخصیص یافته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص دو میلیارد و ششصد میلیارد تومان اعتبار برای بهبود فضای خوابگاهی و حل مشکلات جاری دانشگاه های استان سمنان خبر داد.

فرهادی با مقایسه میزان اعتبارات تخصیص یافته جهت کمک به دانشجویان در سال‌های اخیر گفت: میزان اعتبارات اختصاص یافته به دانشجویان در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض در سال ۹۳، مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال ۹۴، به۳۷۰ میلیارد تومان و در سال ۹۵ به ۶۷۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وزیر علوم تصریح کرد: تسهیلات ارائه شده توسط صندوق رفاه به دانشجویان در سال گذشته بی سابقه بوده است.

فرهادی با اشاره به بحث رتبه بندی خوابگاه‌های دانشجویی در سراسر کشور تصریح کرد: با اعتبارات اخذ شده و کمک صندوق رفاه به دانشگاه‌ها تعداد ۶۶ خوابگاه رتبه ۵ کشور در تابستان در حال تعمیر و بازسازی هستند.

وی با اشاره به مستقر شدن مراکز مشاوره در خوابگاه‌های دانشجویی در سال جدید اظهار کرد: برای کمک به حفظ سلامت روانی و ایجاد فضای آرامش و نشاط در دانشگاه‌ها در سال جدید با کمک صندوق رفاه یکصد اتاق تندرستی در خوابگاه‌های دولتی سراسر کشور راه اندازی می‌شود.

فرهادی بازسازی سلف سرویس‌ها و رتبه بندی غدای دانشجویی را از دیگر اقدامات تاثیرگذار صندوق رفاه دانشجویان برشمرد و اضافه کرد: ساخت، تجهیز و تامین امکانات سالن‌های غذاخوری و ایجاد تنوع غذایی در برنامه دانشجویان با ورود بخش خصوصی از برنامه های در دست اجرای صندوق رفاه دانشجویان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9شهریور1395، کدخبر: 3756151: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین