پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کلیپ سحر قریشی و مدل برخورد او با پاکبان محترم را همه دیدیم و هر کسی به نوعی از خجالت این سلبریتی در آمد. اما نکته این است که قریشی چرا این گونه سرخوش و مست به دنبال خلق لحظه‌ای خنده‌دار با دوستانش است؟

شعار سال:برخورد با پاکبان محترم نشان داد سحر قریشی سطح دغدغه‌اش همین است، افق دیدش از خودش، شادی خودش، نفع خودش و زندگی خودش فراتر نمی‌رود.

 کلیپ سحر قریشی و مدل برخورد او با پاکبان محترم را همه دیدیم و هر کسی به نوعی از خجالت این سلبریتی در آمد. اما نکته این است که قریشی چرا این گونه سرخوش و مست به دنبال خلق لحظه‌ای خنده‌دار با دوستانش است؟

واقعیت این است که سحر قریشی همین است که در ویدئو می‌بینیم و اساسا دغدغه‌ای غیر از این ندارد که خودش با دوستانش شاد باشد، و اتفاقا اگر کسی غیر از این موقعیت را پیش آنها قرار دهد بهش برمی‌خورد! آنچنانکه در همین ویدیو 15 یا 20 ثانیه‌ای دیدیم زمانی که پاکبان به سحر قریشی اجازه عکس گرفتن نمی‌دهد او در قالب شوخی دلخوری و ناراحتی‌اش از این قضیه را بیان می‌کند.

چشمش به یک پاکبان می‌افتد و با خنده می‌گوید: «لباسمو با رفیقم ست کردم!» وقتی پاکبان به او می‌گوید «برو»، با صدای بلند می‌خندد و به دوستانش می‌گوید «فقط مونده این به من بگه برو»!

البته هنوز حضور قریشی در برنامه رضا رشیدپور و نشناختن کارگردانی چون فرانسیس فورد کاپولا (خالق پدرخوانده) و دبیرکل سازمان ملل را یادمان نرفته است!

حدود 2 سال پیش در یادداشتی با عنوان «سلبریتی، ستاره یا سوپراستار نیست» شرح کاملی از این افراد نوشتم و ذکر کردم که : «سلبریتی می تواند ستاره باشد و یا نباشد، سلبریتی‌ها افرادی هستند که به هر دلیلی در جامعه معروف شده‌اند و این سرشناس بودن هیچ ارتباطی با محبوبیت و وجاهت آنها ندارد، اگرچه می‌توانند محبوب هم باشند.»

تعداد بازدید : 8

سلبریتی می‌تواند هنرمند، ورزشکار، سیاستمدار و یا حتی یک شخص عادی جامعه، یا یک فرد منفور باشد که به هر دلیلی سرشناس شده است و تعداد زیادی از افراد جامعه او را می شناسند و اتفاقات مربوط به او را دنبال می کنند.

بیشتر هواداران یا فالوئرهای یک سلبریتی شاید به این دلیل او را دنبال می کنند که از اتفاقات او و زندگی پیرامونش سر درآورند و معمولا تعداد طرفداران واقعی آنها بسیار کمتر از عدد فالوئرها است.

این افراد به دلیل توجهی که جامعه به آنها دارد، در هر موقعیتی که حاضر می‌شوند نگاه‌ها را به سمت خود می‌کشند و مشکل هم از همین نقطه آغاز می‌شود، آنها دچار توهمی می‌شوند که انگار هر رفتار و هر گفتار آنها خیلی عمل مهمی است و هیچ نیازی به بازنگری یا تحلیل و بررسی در اعمال خودشان نمی‌بینند.

متاسفانه به دلیل سیل لبخند و توجهی هم که از طرف جامعه دریافت می‌کنند در این باتلاقی که قرار دارند مدام بیشتر فرو می‌روند.

همان طور که ذکر شد سحر قریشی سطح دغدغه‌اش همین است و افق دیدش از خودش، شادی خودش، نفع خودش و زندگی خودش فراتر نمی‌رود ولی در بزنگاه هایی مانند همین برخورد با پاکبان باید با نقد رفتارش یک نهیبی به او زد تا شاید از این غفلت بیدار شود.

مجید فراهانی (عضو شورای شهر تهران) با انتشار پستی اینستاگرامی از پیگیری شکایت مدیریت شهری از این بازیگر خبر داد ولی در واقع هر چند رفتار او زشت بوده اما اعلام شکایت و قضایی کردن ماجرا هم وجهی نداره چون به لحاظ حقوقی جرمی مرتکب نشده است.

در مقابل سحر قریشی کسانی چون «هدیه تهرانی» هم هستند که همواره بدون حاشیه در زمینه‌هایی فعالیت می‌کنند تا بلکه زندگی در این کره خاکی را بهتر و زیباتر سازند.

زمان زلزله کرمانشاه او در راستای کمک رسانی به مردم فعال بود، هنگام سیل پارسال در گلستان به وسط مردم سیل زده رفته و قدم به قدم در کنار این مردم هر آنچه از دستش برآمد را انجام داد و همین امسال هم با شیوع ویروس کرونا به جمع آوری اقلام بهداشتی برای کمک به افراد بی بضاعت پرداخت. یا از این جنس هنرمندان و سلبریتی‌ها می‌توان از پرویز پرستویی هم نام برد که همواره دغدغه‌هایی فراتر از خودش دارد و این روزها او هم بسیار مشغول است.

تعداد بازدید : 5

در این روزها که تمام جهان با ویروس کرونا درگیر است و در سراسر جهان هنرمندان، سلبریتی‌ها و ... به فکر کمکی به از بین بردن این بیماری هستند یا به فکر این هستند که چگونه ذره‌ای از درگیری و ناراحتی مردم کم کنند: ریانا(ریحانا) 5 میلیون دلار برای مبارزه با کرونا اهدا کرده است، رالف لورن 10 میلیون یورو کمک کرده است، شکیرا خط تولید عطرهای خود را متوقف کرد و به جای آن مواد ضد عفونی تولید کردند و به صورت رایگان انرا در اختیار دولت اسپانیا قرار داد، کایلی جنر و خواهرش کیم کارداشیان هر کدام 1 میلیون دلار اهدا کردند، آنجلینا جولی هم 1 میلیون دلار اهدا کرد، مایلی سایرس 10 میلیون دلار اهدا کرد، تیلور سوئیفت به حساب شخصی بعضی از فالورهایش که ورشکست شده بودند 30 هزار دلار واریز کرد و...

اساسا سحر قریشی و هدیه تهرانی دو رویکرد و دو مدل زندگی هستند، کسی که فقط به فکر خودش است درمقابل کسی که غیر از خودش دغدغه دیگری هم دارد و اتفاقا در چنین مواقعی است که این سلبریتی‌های همیشه حاضر در مراسم‌ها، ایونتها، افتتاحیه فلان برند و ... عیارشان سنگ محک می‌خورد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری عصر ایران،تاریخ انتشار:3اردیبهشت1399،کد خبر:724735،www.asriran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین