پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۷۲۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
محمد شریتعمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از ابتدای سال علاوه بر ویروس کرونا، تحریم نظام سلطه علیه ایران با مسئله این ویروس در کشور مواجه شدیم.شریعتمداری گفت: تاکنون بیش از ۱۲ میلیون ماسک در حوزه دولتی و غیردولتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تولید شده است.

شعار سال:شریعتمداری گفت: تاکنون بیش از ۱۲ میلیون ماسک در حوزه دولتی و غیردولتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تولید شده است.

 محمد شریتعمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از ابتدای سال علاوه بر ویروس کرونا، تحریم نظام سلطه علیه ایران با مسئله این ویروس در کشور مواجه شدیم.

او با بیان اینکه ملت ایران همواره در مقابل تهدید‌ها مقاومت نشان دادند و تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کردند، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز با انگیزه به کمک همکاران درون و برون سازمان همکاری‌های در این زمینه داشته است.

شریعتمداری افزود: ۱۳۸۰ مرکز با همکاری ۸۹۴۰ همکار مشغول تولید اقلام مورد نیاز مردم هستند.

او با بیان اینکه ۱۲ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۱۴۳ عدد ماسک توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دو حوزه دولتی و غیردولتی تولید شده است،گفت: آن چیزی که امروز مهم است، یکپارچگی و همدلی ملت ایران برای مقابله با پدیده‌ای است که به صورت برون زا وارد کشور شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این زمان بین مسئولان در تمام سطوح هماهنگی خاصی ایجاد شده است،گفت: نکته قابل توجه این است که در حال حاضر با دقت فنی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کنترل مسائل بهداشتی می‌توانیم به نظام بهداشتی و درمانی کشور برای رهایی از ویروس کرونا کمک کنیم.

او با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی در زمان شیوع بیماری کرونا امری ضروری است، گفت: توسعه فعالیت‌های آموزشی برای ادامه کار در شرایط شیوع ویروس کرونا لازم و ضروری است.

شریعتمداری افزود: حرکت به سوی آموزش‌های مجازی و تکنولوژی روز دنیا از فواید کرونا بود و آموزش‌های مجازی جزئی از نهضت مهارت افزایی هستند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ️با بیان اینکه جهش تولید بدون جهش مهارت ممکن نیست، ادامه داد: ️آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید تبدیل به یک شعور و درک اجتماعی شود.

او با بیان اینکه کارگران کشور ما باید به مهارت آموزی روی بیاورند و ارتقای وزن اجتماعی مهارت با تغییر نگاه جامعه، اولین راهبرد ماست، ادامه داد: عرصه‌های مغفول مانده سازمان امسال به خوبی دیده شده است.

شریعتمداری افزود: موضوع بسیار مهم برای ما، ارتقای معیشتی کارکنان سازمان است.

او با بیان اینکه کارگر ستون فقرات تولید در کشور است، ادامه داد: ویروس کرونا و ویروس تحریم بر ما اعمال شده است. اما ملت ایران در برابر تهدید‌ها بسیار یکپارچه همدل و مقاوم است.

شریعتمداری افزود: حمایت‌های اجتماعی از گروه‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد انجام شده است.

او با بیان اینکه مسیر جهش تولید بدون تردید از جهش مهارت می‌گذرد، تصریح کرد: جهش تولید علی رغم موانع در حال اتفاق افتادن است. نمونه آن تولید ملزومات بهداشتی توسط مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است که بسیار عالی بود.

وزیر رفاه ادامه داد: اشتغال روستایی از نرخ ۳ درصد به ۲۹ درصد افزایش یافت که پایداری آن به پایداری مهارت در این قشر بستگی دارد.

او گفت: جوانان عزیز کشور ما امروز به مهارت‌های روز نیازمندند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در توسعه کسب و کار و کارآفرینی با تایید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با محوریت مهارت صورت پذیرد.

او با بیان اینکه دارا بودن یک آموزش مهارتی در سطح حرفه‌ای با مدارک دانشگاهی برابری می‌کند، گفت: ️فرهنگ مهارت آموزی باید در تمام نظام‌های کشور ارتقا یافته و جایگاه خود را بیابد.

شریعتمداری افزود: ️روزآمد بودن آموزش‌های مهارتی، یک ضرورت است و ️از ابزار‌های شورای عالی مهارت در کشور باید استفاده شود.

او با بیان اینکه ️فرهنگ مهارت آموزی باید بر پایه اهمیت مهارت افزایی و پایدار بودن مهارت افزایی در جامعه گسترش پیدا کند، تصریح کرد: برای تببین ارزش مهارت هماهنگی برون دستگاهی لازم است. هر سازمان در سطوح ملی و استانی باید نسبت به این موضوع تعصب داشته باشند.

شریعتمداری با بیان اینکه محدودیت‌های نظام بودجه و پرداخت باید ما را به سوی خلق موقعیت‌های جدید و حل مشکلات سوق دهد، خاطرنشان کرد: کارگاه‌ها و اصناف اگر با ارزش مهارت آشنا شوند، هر یک چراغی روشن برای افراد خواهد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:7اردیبهشت1399،کد خبر:7331946،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین