پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
علیرضا جلالیان گفت: عملیات حفاری‌های مغزه‌گیری برای تکمیل اکتشاف در تارگت یک معدن طلای هیرد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از اواسط ماه گذشته آغاز شده است.

شعار سال:جواز تأسیس واحد فرآوری معدن طلای هیرد با ظرفیت تولید سالانه 200 کیلوگرم شمش طلا در خرداد ماه سال گذشته آغاز شده و بهره‌برداری از معدن طلای هیرد در سال جهش تولید در دستور کار قرار دارد.

مدیرمجتمع طرح‌های اکتشافی خراسان جنوبی در این باره اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث این کارخانه فرآوری توسط شرکت گروه بین المللی آبادراهان پارس به عنوان سرمایه گذار آن آغاز و تاکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

علیرضا جلالیان از آغاز عملیات معدن کاری در معدن طلای هیرد خبر داد و افزود: با انجام عملیات آتشباری فعالیت اجرایی در این معدن در اسفندماه سال گذشته رسما آغاز شد.

وی گفت: با بهره برداری از آن سالانه 100 هزار تن کانسگ طلا استخراج و برای 50 نفر نیز اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرمجتمع طرح‌های اکتشافی خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال بهره‌برداری از معدن طلای هیرد در تارگت 3 و راه‌اندازی کارخانه فرآوری این معدن خواهد بود. 

جلالیان بیان کرد: عملیات حفاری‌های مغزه‌گیری برای تکمیل اکتشاف در تارگت یک معدن طلای هیرد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از اواسط ماه گذشته آغاز شده است.

وی یادآور شد: با تکمیل اکتشافات و انجام حفاری‌های بیشتر در این تارگت، حجم قابل توجهی به ذخیره قطعی معدن طلای هیرد افزوده خواهد شد.

ذخایر معدنی خراسان جنوبی افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز گفت: در سال گذشته در خراسان جنوبی در حوزه معدن 35 میلیون تن ذخایر معدنی کشف شده که با این میزان در مجموع ذخایر معدنی استان به 3 میلیارد و 700 میلیون تن افزایش یافت.

داوود شهرکی اظهار داشت: مواد معدنی زیربنای اقتصاد و صنعت در هر جامعه را تشکیل می‌دهد و بشر از همان آغاز آفرینش خود و در طول تاریخ بر حسب نیازمندی ها و شناخت از مواد معدنی استفاده کرده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز از تمام مواد معدنی به حالت و شیوه‌های گوناگون بهره‌برداری می‌شود و این مواد معدنی هستند که پایه و اساس تمدن را تشکیل می‌دهند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی ظرفیت زیادی در حوزه معادن دارد و دارای معادن غنی است که در این راستا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

شهرکی تصریح کرد: در سال گذشته در حوزه معدن 35 میلیون تن ذخایر کشف شده بوده که با احتساب این میزان مجموع ذخایر معدنی استان به 3 میلیارد و 700 میلیون تن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 2 درصد سهم صنعت و معدن در اشتغال افزایش یافته است اظهار داشت: این سازمان حدود 3 هزار اشتغال را در سال گذشته داشته که به جز این تعداد اشتغال، اشتغال‌های فراوان ثبت نشده‌ای نیز در حوزه معادن، اصناف و اکتشاف دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش رشد اشتغال از 29 درصد به 32 درصد خبر داد و گفت: در چند سال اخیر علاوه بر ایجاد اشتغال که یکی از امتیازات استان است هیچ کارخانه بزرگ و شاخصی نیز تعطیل و غیرفعال نشده است.

شهرکی افزود: سال گذشته 430 میلیارد تومان تسهیلات در 4 حوزه تبصره ماده 18 ، منابع داخلی بانک‌ها، رونق تولید و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته بالغ بر 800 میلیارد تومان نیز سرمایه‌گذاری محقق شده که طرح‌های خوبی مانند کارخانه کک و کنسانتره، upvc، زغال سنگ و فرآوری سیلیس به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: پروژه کنسانتره آهن در طبس با ظرفیت 100 هزار تن کنسانتره آهن وارد فاز اجرا شده که به پروژه‌های فولادی ما کمک می‌کند.

شهرکی با اشاره به اینکه کارخانه چدن خوسف و فرآوری منیزیت نهبندان نیز جزو دو پروژه‌ای هستند که به بهره‌برداری رسیده است افزود: 50 طرح مطالعاتی نیز به منظور معرفی و جذب سرمایه‌گذاران آغاز شده که 12 واحد صنعتی و 20 واحد معدنی راه‌اندازی مجدد شدند.

وی از تدوین سند نقشه راه استان نیز خبر داد و گفت: نتیجه این نقشه 10 سفر وزیر و معاونان وزات صنعت، معدن و تجارت به استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت و وزارت نیرو بوده و در این نقشه راه 70 پروژه تعریف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این راستا باید 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تا پایان دولت اجرا شود، تصریح کرد: به دنبال اصلاح قیمت بنزین نیز به رفع افزایش هزینه‌ها و تسهیل زیرساخت‌های حوزه تولید پرداخته و 23 زیر پروژه در این راستا آغاز شده است.

شهرکی بیان کرد: در حوزه معدن 75 پروانه اکتشاف صادر شد که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و 45 گواهی کشف منجر به 35 میلیون تن ذخایر جدید شد.

وی با بیان اینکه 52 پروانه بهره‌برداری معدن با اشتغال 400 نفر در حوزه فعالیت‌های معدنی بوده است اظهار داشت: آزادسازی محدوده‌های غیرفعال معدنی و تعیین تکلیف محدوده‌های بلاتکلیف بوده نیز از سال 96 آغاز و حدود 20 هزار کیلومتر مربع هر سال آزاد شد که از طریق مزایده‌های متعدد سالانه در حال واگذاری است تا زمینه سرمایه‌گذاری‌های جدید فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در بخش زیرساخت‌ها نیز شرکت ایمیدور تعهد 90 میلیارد تومانی داده تا براساس توافق با وزارت نیرو بتوانیم زیرساخت‌های معادن را در جنوب استان عملیاتی کنیم‌.

شهرکی به اقدامات حوزه ژئوفیزیک هوایی اشاره و خاطرنشان کرد: انجام این مطالعات به اشتغال در استان منجر می‌شود که در این راستا حدود 85 هزار کیلومتر از وسعت استان در این مطالعات هوایی، پتانسیل یابی شد تا ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهیم.

وی افزود: 170 منطقه امیدبخش معدنی شناسایی شد که مجموعه این مناطق 8 هزار و 500 کیلومتر است که برای سرمایه‌گذار ریسک ندارد.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ 9 اردیبهشت 1399، کدخبر:2253148،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین