پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
در دل منطقه ای کوهستانی، نقاش ماهر نقشی زده رنگا رنگ، درختانی سربه فلک کشیده که گویی چند فرسنگ آن طرف تر انگار نه انگار کویری است بدون آب و علف.

شعار سالخراسان جنوبی قدم به قدم، زیبایی هایی در خود جای داده که زبان از وصف عاجز است و تنها حضور را برای نمایش جذابیت خود می‌طلبد.

یکی از مناطق زیبای استان ، روستا ی خوان است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و دارای هوایی سرد و آبی شیرین است. زیبایی های این روستا به درستی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند، گویی نقاشی ماهر آن را طراحی کرده و به عناصرش جان بخشیده است.

عظمت خداوند در دل کویر، چنارهایی را سر به فلک کشانده و بهشتی گمشده را در این سرزمین کویری خلق کرده است. جاده پر پیچ و خم این منطقه از بین باغ ها عبور کرده و این باعث شده که هنگام رانندگی احساس کنی که از این دنیا فاصله می‌گیری و وارد دنیای قصه‌ها می‌شوی.

کوه در کنار رود، باغ در کنار کوه و خانه های قدیمی نیز در دل کوه، این‌ها را جز دستی توانمند نمی‌تواند در شرقی و خشک‌ترین استان ایران خلق کند.زیبایی های زیادی دست به دست هم داده و روستای خوان را به منطقه ای رویایی تبدیل کرده است.

اوج زیبایی ها طبیعت در دل کویر

دلپسند رئیس شورای روستای خوان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: خوان، یکی از روستاهای زیبا و هدف گردشگری شهرستان درمیان است.

وی افزود: زمانی که در این منطقه زیبا گشت و گذار کنیم به رودی به طول پنج متر می رسیم که اطراف آن درختان میوه و سپیدار قرار دارند که زیبایی های این منطقه ، گردشگران را شگفت زده می کند.

دلپسند با بیان اینکه نوع گونه این روستا، سپیدار است، افزود: بیش از دو میلیون چنار در اطراف جاده و داخل این روستای زیبا قرار دارد.

رئیس شورای روستای خوان با اشاره به بافت قدیمی روستای خوان بیان کرد: طی سال های اخیر در این روستا سنگ فرش سنتی و زیبایی را انجام داده‌ایم.

وی با اینکه این روستا دارای چهار قنات بوده که آب سه تا از قنوات معدنی است، گفت: سیب،زردآلو، گوجه سبز،آلبالو، به و گلابی از جمه میوه‌ها و محصولات این منطقه بهشتی هستند.

به گفته دلپسند همچنین زالزالک، آلو، توت، انگور، بادام، گردو، شاه توت، زرشک، طنازگل و محصولات زراعی آن شامل سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، سیر، عدس، لوبیا، لنگاش، چغندر، شلغم، گندم، جو، یونجه و انواع سبزیجات از جمله تربچه، نعنا، ریحان، جعفری، تره ، پیازچه ، بادام تره ، تلخون ، گشنیز، شنبلیله و سلطان نمکی از دیگر محصولات این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه این روستا در ۸۵ کیلومتری شهرستان بیرجند قرار دارد، گفت: زیبایی های این روستا در روز طبیعت، بهاری خاطره انگیر را برای مسافران و گردشگران به ثبت می رساند که گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید از محیط طبیعی روستا و نحوه زندگی مردم، از آب و هوای مطبوع و بهاری آن بهره مند شوند.

بهاری خاطره انگیر برای مسافران و گردشگران نوروزی

زهرا نوری نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ یکی از هزاران مسافرانی است که به خراسان جنوبی سفر کرده است، می گفت : با شنیدن زیبایی های کویر تصمیم گرفتم که به این منطقه سفر کنم، که در مسیر رفتن به کویر به دنبال اقامتگاهی بودیم تا شب را در آنجا بگذارنیم، که به روستایی سرسبز رسیدیم.

به گفته او دیدن این همه درختان سرسبز در دل کویر برایش بسیار جذاب بود و وجود همین درختان باعث شده زمانی که از جاده ی بین آنها عبور می‌کنید حس کنید در شمال کشور هستید و همین جاده است که زیبایی این روستا را افزایش داده و مسیرش جایی شیبه به جاده بهاری شمال است.

مهمان نوازی و خون گرمی مردم روستای خوان و آداب و رسوم سنتی که هنوز در بین شان تازگی داشت و هنوز فراموش نشده بود باعث شد تا سفر ما به دل کویر و کویر نوردی در این منطقه، چند روزی به تعویق بیفتد.

از این رو استان خراسان جنوبی گرچه استانی تازه تاسیس ایران است؛ اما منطقه‌ای از ایران را شامل می‌شود که تاریخی است.

طبیعت خاص استان خراسان جنوبی در دشت بزرگ لوت و چشم‌اندازهای زیبای آن در جنوب استان در کنار ییلاق‌های کوهستانی شمال شرقی استان، از جمله مهم‌ترین مناطق توریستی- طبیعی خاص به شمار می‌رود. که امیدواریم هم وطنان مان با سفر به این مناطق از زیبایی های طبیعی این منطقه بهره مند شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 12 فروردین 97، کدمطلب:۶۴۷۳۶۴۹، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
زیبایی های طبیعی ایران برای تمام جهانیان شگفت انگیز است ولی خود ما از این طبیعت بهره ای نمیبریم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین