پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
حکم ۶۷ سال زندان برای هفت متهم دیگر پرونده فساد بانک سرمایه در حالی صادر شد که این بانک به خاطر افشاگری های بولتن نیوز بارها از این سایت خبری در محاکم قضایی شکایت برده است.

شعار سال: حکم ۶۷ سال زندان برای هفت متهم دیگر پرونده فساد بانک سرمایه در حالی صادر شد که این بانک به خاطر افشاگری های بولتن نیوز بارها از این سایت خبری در محاکم قضایی شکایت برده است.

طبق تصویر رای منتشر شده در شبکه اجتماعی آوانت تی وی رأی دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی برای ۷ تن از متهمان بانک سرمایه صادر شد که بر اساس آن محمدرضاخانی، یاسر ضیایی، علیرضا حیدرآبادی پور، خیرالله بیرانوند، پرویز احمدی، بهمن خادم و مهرداد باقری، اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل وقت بانک سرمایه در رأی قاضی مسعودی مقام به حبس، شلاق،جزای مالی و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند و پرونده «محمدعلی هادی»، یکی دیگر از متهمان به دادگاه ویژه روحانیت رفت!

پرونده بانک سرمایه از جمله پرونده هایی است که طی سالهای اخیر به طور ویژه توسط بولتن نیوز مورد بررسی قرار گرفت و بانک سرمایه بخاطر افشاگری های انجام شده بارها و بارها از بولتن نیوز در محاک قضایی شکایت برده است که با توجه به احکام صادره حقانیت بولتن نیوز در افشای مفاسد بانک سرمایه اثبات می شود.

حبس های سنگین شلاق و جزای مالی برای مدیران متخلف بانک سرمایه!

از جمله اخبار منتشر شده توسط بولتن نیوز در رابطه با فساد گسترده در بانک سرمایه می توان به مواردی مانند " بازداشت مدیرعامل بانک سرمایه یک سال بعد از هشدارهای بولتن نیوز  " انتشار در شهریور ماه 96 و "  عاقبت مفسدانی ازجنس بانک سرمایه که از بولتن نیوز شکایت کردند  " انتشار در دی ماه 97 و  "  کنسرت یک خواننده لس آنجلس نشین و سرمایه گذاری یک صرافی نیمه دولتی  " انتشار در فروردین 96 و "  بانک سرمایه در بانک ملت ادغام می‌شود " انتشار در بهمن 95 اشاره کرد.

 

پس از افشاگری های فوق توسط بولتن نیوز، به گزارش اکانت توییتری «آوانت تی‌وی»، شعبه ۳ دادگاه انقلاب تهران که ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی است، در این پرونده محمدرضا خانی، مدیرعامل بانک سرمایه را به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم کرده است.

آقای خانی همچنین به جزای نقدی ۶۷۰ میلیون تومان و ۶۴۰ هزار یورو نیز محکوم شده است.

حبس های سنگین شلاق و جزای مالی برای مدیران متخلف بانک سرمایه!

حبس های سنگین شلاق و جزای مالی برای مدیران متخلف بانک سرمایه!

سهامدار اصلی بانک سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان است و پرونده این بانک پس از کشف فساد «۱۵ هزار میلیارد تومانی» در این صندوق به جریان افتاد.

صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۸۰۰ هزار عضو وابسته به وزارت آموزش و پرورش دارد و از سپرده‌های ماهیانه فرهنگیان به آنان سود سالانه پرداخت می‌کند.

یاسر ضیایی شیرکلایی دیگر متهم این پرونده نیز به ۱۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، محرومیت دائم از خدمات دولتی و جزای نقدی ۳۲ میلیارد تومانی محکوم شده است.

حبس های سنگین شلاق و جزای مالی برای مدیران متخلف بانک سرمایه!

دادگاه همچنین رای به ضبط یک دستگاه خودرو بی‌ام‌و و یک موتورسیکلت که آقای ضیایی از محمد امامی «از طریق خلاف قانون» گرفته بود، داده است.

اما بر اساس حکم دادگاه انقلاب، علیرضا حیدرآبادی‌پور یکی دیگر از متهمان این پرونده فساد اقتصادی به ۱۲ سال حبس، محرومیت دائم از خدمات دولتی و همچنین ۴۶۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

آقای حیدرآبادی پس از اعلام فساد اقتصادی در بانک به اسپانیا فرار کرد ولی خرداد سال ۹۸ توسط پلیس اینترپل بازداشت و به ایران بازگردانده شد.

حبس های سنگین شلاق و جزای مالی برای مدیران متخلف بانک سرمایه!

چهار متهم دیگر این پرونده یعنی خیرالله بیرانوند، مهرداد باقری، بهمن خادم و پرویز احمدی که از جمله مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک بوده‌اند، هر یک به ۵ سال زندان، تحمل ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شده‌اند.

حبس های سنگین شلاق و جزای مالی برای مدیران متخلف بانک سرمایه!

بهمن خادم علاوه بر این مجازات به پرداخت ۹۶ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

به نوشته «آوانت‌ تودی»، پرونده محمدعلی هادی، دیگر متهم این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت در حال رسیدگی است.

محمدعلی هادی، معاون سابق وزیر خارجه و عضو هیئت مذاکره‌کننده با رابرت مک‌فارلین، مشاور امنیت ملی رونالد ریگان رئیس‌ جمهوری آمریکا در سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ است. محمدعلی هادی در مجالس اول و دوم نماینده تهران بود.

حبس های سنگین شلاق و جزای مالی برای مدیران متخلف بانک سرمایه!

 
 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری بولتن نیوز، تاریخ انتشار 14 اردیبهشت    99، کد خبر:    665166، www.bultannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین