پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
تخریب‌گران تهیه‌کننده مجموعه شهرزاد در سراسیمه‌گی اقدام به انتشار سندی کرده‌اند که نشان از دادوستد مالی سید محمد امامی با بانک سرمایه در سایه‌سار صحت و سلامت کامل حقوقی و قانونی دارد.
شعار سال: محمدحسین لواسانی، روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی، درباره‌ی توییت میلاد گودرزی فعال رسانه‌ای اصولگرا نوشت:

حال باتوجه به انتشار این سند و در شرایطی که نام محمد امامی و شرکت‌های زیرمجموعه او در لیست بدهکاران بانکی قرار ندارد، باید دید سرانجام پرونده او به کجا می‌انجامد.

دو روز گذشته بود که میلاد گودرزی مدعی مقابله و مبارزه با فساد، چک دریافتی محسن تنابنده از شرکت زیرمجموعه امامی و مهم‌تر از آن سند اخذ تسیلات تهیه‌کننده شهرزاد از بانک سرمایه را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. اما از آنجا که اگر خدا خواهد عدو سبب خیر می‌شود، با نگاهی منصفانه و تنها اندکی تامل‌برانگیز، در خواهیم یافت که سند منتشر شده، جز از شفافیت مالی و سلامت تسهیلات اخذشده توسط محمد امامی از بانک سرمایه پرده برداری نمی‌کند.

اما پیش از اینکه بیش از این به سند منتشر شده‌ای که دست گروه امامی نیز از آن کوتاه بوده است بپردازیم، پرداختن به نکات و مصائب ایجاد شده توسط قاتلان امید پر بی‌راه نخواهد بود. افرادی که، چون خالی از مدرکی علیه محمد امامی هستند با خام فرض کردن مردم، اقدام به ایجاد ذهنیت ناصواب علیه او می‌کنند.

میلاد گودرزی در راستای مقابله و مبارزه با فساد قدم‌رنجه فرمودند و با ارائه مستنداتی که می‌شود قریب به یقین گمان برد توسط کدام فرد یا افرادی و با چه اهدافی در اختیار او قرار داده‌اند، پا در ورطه سریال و سینما نهاده است و از قضا خواسته یا ناخواسته سندی را منتشر کرده که با خود پاسخی صریح به جدی‌ترین پرسش‌های منتقدان یا بهتر بگوییم توپ‌چی‌های مخرب محمد امامی را به همراه دارد. حال در این بین، طرح چند پرسش از آقای گودرزی نیز خالی از لطف نیست.

اول: چرا از اطلس‌مال و اوج و صدا و سیما گذشتید و تنها واریزی برای محسن تنابنده از حساب شرکت وابسته به محمد امامی برای‌تان جلب توجه کرد؟ پاسخ اینکه چرا سراغ اوج و سیما نمی‌روید، می‌تواند برای مخاطبان‌تان جالب باشد. مثلا اینکه اوج به میزان آنچه برای فیلم‌های سینمایی نمونه بارزش «به وقت شام» هزینه می‌کند، بازگشت سرمایه دارد؟

دوم: این مدارک از کجا در اختیار جناب‌تان قرار گرفته است؟ (در زمین کدام فرد یا افرادی مشغول بازی هستید؟) حیف‌تان باشد. باتوجه به آنچه پیرامون بانک سرمایه و شخص محمد امامی تا به امروز گذشته است، رسیدن به پاسخ این پرسش چندان سخت به‌نظر نمی‌رسد.

با کمی تامل و در نظر گرفتن سه ضلع پخش سریال پایتخت ۶، محسن تنابنده و امضای جمعی از سینماگران مطرح کشور در راستای ارائه مرخصی به محمد امامی در این روزگار کرونایی، می‌توان دریافت که به چه منظور و با چه هدفی مخربان محمد امامی، دست‌پاچه و سراسیمه اقدام به انتشار سندی کرده‌اند که به‌جای تخریب، تایید قانونی بودن دادوستد مالی تهیه‌کننده مجموعه شاهگوش با بانک سرمایه را به همراه دارد.

آنچنان که از سند منتشر شده برمی‌آید شرکت روشه قشم، متعلق به محمد امامی با اتقان تمامی موازین بانکی و قانونی این وام را دریافت کرده است. توثیق ۳۵ میلیارد ریال در حساب جاری بدون دست چک، ترهین وثیقه ملکی مسکونی ارزنده سهل‌البیع و بلامعارض درون شهری معادل ۳۰ درصد تسهیلات و مابقی اخذ سفته مورد قبول و اخذ یک فقره چک معادل ۱۵۰ درصد تسهیلات به امضا مجاز شرکت و ظهرنویسی تمامی مدیران طبق قانون صدور چک، پشتوانه تسهیلات اخذ شده محمد امامی از بانک سرمایه است. آنچنان که پیداست جناب گودرزی و دوستان نه تنها به کاهدان زده‌اند که با توسل به سلاح مغلطه، گمراه کردن مردم و ایجاد کلافی سردرگم، کمر به تشویش اذهان عمومی بسته‌اند تا با چنگ‌اندازی به هر ریسمانی، مردم را دل‌چرکین و کام آنان را حتی برای تماشای یک سریال هم تلخ کنند.

نکته مهم دیگر که با رصد سایت‌ها به چشم می‌آید این است که نام محمد امامی و شرکت‌های زیرمجموعه او در هیچ کدام از لیست‌های بدهکاران بانک سرمایه قرار ندارد. در این‌باره برای نمونه می‌توان نگاهی به لیست محمود صادقی، لیست سایت الف متعلق به احمد توکلی و لیست بدهکاران بانک سرمایه روزنامه فرهیختگان و سایت اصول‌گرای مشرق انداخت که در هیچ‌یک از آن‌ها نام محمد امامی و شرکت‌های زیرمجموعه او به چشم نمی‌آید.

سوم: جناب گودرزی، آیا خبر دارید که با تکیه بر هجویات، آب در آسیاب خبرنگار رادیو فردا ریخته‌اید؟

چهارم: امکانش هست از محل هزینه‌کرد تسهیلات روشه‌قشم برای مردم بگویید؟ که اگر چنین کنید ضمن پاسخ به دیگر پرسش منتقدان محمد امامی که شاید برخی از آنان ندانسته به دام فضاسازی شما و امثال شما افتاده باشند، بازهم سبب خیر شوید.

پنجم: با تاکید بر اینکه تسهیلات شرکت روشه‌قشم بابت مشارکت بازرگانی مدنی اخذ شده است، آیا در چنته مدرکی یا سندی دال بر صرف هزینه برای سریال شاهگوش از اصل وام دریافتی دارید؟

ششم: از تاریخ چک پیداست که محسن تنابنده دستمزد بازی در شاهگوش را دریافت کرده است؟ آیا شما به‌جای پول، بوسه دستمزد می‌دهید و می‌گیرید؟

سرآخر خوش‌تر است دوستانی که از وثایق محمد امامی در مسیر اخذ تسهیلات از بانک سرمایه می‌پرسیدند، کمی با تامل و انصاف به مستندات میلاد گودرزی در پست «معمولی؛ مثل محسن تنابنده» توجه کنند و آن را با گزارش‌های مربوط به بانک سرمایه برخی سایت‌ها و چگونگی اخذ تسهیلات دیگر وام‌گیرندگان تطبیق دهند.

جناب گودرزی، آیت‌الله رئیسی که شما نیز بر تغییرات آهسته و پیوسته ایشان در دستگاه قضا واقف هستید، در همایش سراسری «خیزش هسته‌های مساله محور جوانان» به تاریخ یکم آذرماه سال ۹۸ در تعریف فساد با توجه به آنچه که در روایات و قرآن آمده است، چنین می‌گوید: «خارج شدن هر شیء از اعتدال را فساد می‌گویند و آنچه که کم و زیاد شود فساد است»؛ بنابراین آنچنان که دزدی فساد است، مغلطه نیز فساد است، فضاسازی هم فساد است، دروغ‌پراکنی، اعتمادسوزی و البته بی‌سند و مدرک حرف زدن هم فساد است. حال شما برای مقابله با فساد، چه از نوع پیدا و چه از جنس نهانش، این‌ور جوی هستید یا آن‌ور جوی!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انصاف ، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1399 ، کدخبر: _ ، www.ensafnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین