پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس روز جمعه ضمن تأکید بر ادامه همکاری های امنیتی و دفاعی میان لندن و بروکسل به رغم برگزیت، گفت کشورش ممکن است اتحادیه اروپا را ترک کند اما خواهان ترک اروپا نیست .

شعار سال: جانسون که در جریان همه پرسی 23 ژوئن از رهبران کارزار حامی برگزیت شمرده می شد، در آستانه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اسلواکی گفت: انگلیس کاملا متعهد به همکاری با این اتحادیه در حوزه های سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی است.

براساس گزارش اسکای نیوز، وزیر خارجه انگلیس که روز جمعه در اولین مرحله از سفر سه روزه اش به اروپا راهی اتریش شد، به خبرنگاران گفت انگلیس به دنبال پی ریزی یک همکاری جدید با 27 عضو باقی مانده اتحادیه اروپا است.

در همین حال، 'اندرو تایری' از اعضای ارشد پارلمانی حزب محافظه کار و رییس کمیته فرا حزبی دارایی مجلس عوام از دولت 'ترزا می' خواست که به منظور ایجاد اطمینان بخشی به مردم؛ جزییاتی که قرار است در جریان مذاکرات برگزیت به دست آورد، روشن سازد.

وی که در جریان همه پرسی 23 ژوئن از حامیان ادامه حضور در اتحادیه اروپا بود، در یادداشتی که برای اندیشکده 'اروپای باز' نوشته است و روز جمعه منتشر شد، با اشاره به برخی مسایل غیرواقعی عنوان شده توسط حامیان برگزیت، افزود: افکار عمومی در حال حاضر دارای این انتظار فوق العاده است که در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا درآمد مالی زیادی صرفه جویی شده و در بخش های عمومی سرمایه گذاری می شود.

'اندرو تایری'، تصریح کرد: که همه پرسی 23 ژوئن که منجر به رأی انگلیسی ها به برگزیت شد، 'میراث خطرناکی ' بود که سبب تشدید 'عدم اعتماد در سپهر سیاسی' شده است.

وی افزود: سیاست مداران نبایستی اجازه دهند که وضعیت از این که هست بدتر شود و بایستی دولت انگلیس به طور روشن درباره آثار تجاری برگزیت ( میان آنچه گفته شده و آنچه به دست خواهد آمد) و نیز این واقعیت که خیلی از قول های داده شده توسط کارزار حامی خروج از اتحادیه اروپا غیرواقعی بوده است، سخن بگوید.

'اندرو تایری' اضافه کرد: البته این امید غیرقابل تحقق خیلی از حامیان ادامه حضور در اتحادیه اروپا هست که انگلیس می تواند از طریق مذاکرات و از طریق 'درب پشتی' همچنان عضو این اتحادیه باقی بماند.

وی افزود: پارلمان همچنین بایستی این فرصت را داشته باشد که نظرش در مورد مذاکرات انگلیس در مورد برگزیت، قبل از فعال شدن ماده 50 پیمان لیسبون که دو سال زمان برای خروج اعضای اتحادیه اروپا نظر گرفته است، اعلام کند.

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس در جریان نشست با اعضای کابینه اش در روز چهارشنبه گذشته با این پیشنهاد و نیز ادامه حضور کشورش در اتحادیه اروپا از طریق مذاکرات و دور زدن برگزیت که در اصطلاح به آن 'درب پشتی ' خوانده می شود، مخالفت کرده است.

در همین حال «اندرو تایری» گفت دولت انگلیس در جریان مذاکراتش با بروکسل هدف اصلی اش بایستی دسترسی گسترده به بازار واحد اروپایی، درجه ای نفوذ در قوانین اروپایی، عقب نشینی از گمرک اتحادیه اروپا و احیای کنترل بر جریان آزاد نیروی کار که در چارچوب یک پیمان با این اتحادیه تثبیت شده اند، باشد.

'دیوید دیویس' وزیر برگزیت دولت انگلیس نیز روز پنجشنبه در سخنانی در ایرلندشمالی گفته بود که لندن در مذاکراتش با دولت های عضو اتحادیه اروپا به دنبال دسترسی بدون تعرفه به بازار واحد اروپایی است.

مقامات دولت انگلیس از جمله دیویس گفته اند که لندن اقدامی برای فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون که ناظر بر خروج اعضای اتحادیه اروپا است و نیز مذاکرات برگزیت در سال جاری میلادی صورت نخواهد داد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395، کد مطلب: 82214486:www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین