پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
'دیوید دیویس' وزیر برگزیت دولت انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش حاضر به پرداخت 100 میلیارد یور(84.5 میلیارد پوند) بابت خروج از اتحادیه اروپا نیست.
شعارسال: وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی'آی تی وی'، در واکنش به گزارش های منتشر شده در مورد افزایش میزان تعهدات مالی انگلیس به 100 میلیارد یورو بابت برگزیت، گفت: 'بریتانیا حاضر به پرداخت آن چیزی است که قانونا بایستی بپردازد و نه آنچه که اتحادیه اروپا خواهان آن است.'

روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه در گزارشی عنوان کرد که اتحادیه اروپا ممکن است میزان تعهدات مالی انگلیس بابت برگزیت را از 60 میلیارد یورو به یکصد میلیارد یورو افزایش دهد.

به نوشته این روزنامه، این مبلغ که بسیار بیشتر از مبالغ تخمینی قبلی است، بازتابی از سخت تر شدن مواضع آلمان و فرانسه در قبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شمرده می شود.

'ژان کلود یونکر' رییس کمیسیون اروپا پیشتر گفته بود که بریتانیا ممکن است با یک پرداخت 60 میلیارد یورویی (50.75 میلیارد پوند) پس از خروج از اتحادیه اروپا مواجه شود.

نمایندگان پارلمان اروپا نیز اخیرا با تصویب لایحه ای خط قرمزهای خود را برای مذاکرات برگزیت تعیین کردند که یکی از این خط قرمزها مسائل مالی مرتبط با خروج بریتانیا از اتحادیه است هر چند رقم دقیقی در این لایحه ذکر نشده است.

'گی ور هوفشتات'، نماینده پارلمان اروپا در مذاکرات برگزیت در این زمینه گفته است: «باید تمام تعهدات را مورد نظر قرار داد. باید به تمامی بدهی ها و حتی بدهی های غیرقابل پیش بینی توجه شود. اگر این کارهای را انجام دهیم و درباره ساختار کلی به توافق برسیم کار خیلی آسان می شود. می توانیم بر اساس ساختار کلی اعداد و ارقام را بدست آوریم. به همین دلیل هم در لایحه مبلغی عنوان نشده و تنها به ساختار حل اختلافات مالی پرداخته شده است.»

به گزارش منابع انگلیسی، مبلغ یاد شده شامل تعهد انگلیس به پرداخت سهمیه‌اش از بودجه اتحادیه اروپا تا سال 2020 میلادی و نیز ضمانت مربوط به وام‌ها و نیز بدهی‌های مربوط به حقوق بازنشستگی اتباع انگلیسی است که برای اتحادیه اروپا کار می‌کنند، است.

علاوه بر تعیین تکلیف وضعت حقوقی شهروندان( اروپایی و انگلیس)، تعهدات مالی انگلیس به اتحادیه اروپا و نیز حل‌وفصل مسایل مرزی جمهوری ایرلند یا ایرلندشمالی، از اولویت های بروکسل در مذاکرات برگزیت شمرده می شود.

'میشل بارنیه'، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا برای خروج بریتانیا از این اتحادیه (برگزیت) روز چهارشنبه قرار است شرایط پیشنهادی خود در مورد مذاکره با لندن را منتشر کند.

این شرایط در نشست چهار روز پیش رهبران 27 کشور عضو اتحادیه که بدون حضور انگلیس در بروکسل برگزار شد به تصویب رسید و موضع جمعی اتحادیه در برابر لندن را مشخص می‌کند.

انتظار می رود مذاکرات اتحادیه اروپا با انگلیس در مورد برگزیت پس از انتخابات پارلمانی انگلیس در هشتم ژوئن ( 18 تیرماه)، شروع شود.

مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا در مذاکرات در پیش رو شامل 'دونالد توسک' رییس شورای اروپا، 'دیدیه سئوس' مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، 'میشل بارنیه ' مذاکره کننده ارشد کمیسیون اروپا و 'سابینه ویاند'معاون مذاکره کننده ارشد کمیسیون اروپا هستند.

'گای ورهوفستاد' مذاکره کننده ارشد برگزیت از سوی پارلمان اروپا است.

'دیوید دیویس' وزیر برگزیت در دولت 'ترزا می'، 'سارا هیلی'معاون اجرایی وزیر برگزیت، 'تیم بارو' سفیر انگلیس در اتحادیه اروپا و 'اولیور رابینز' مشاور ارشد انگلیس در اتحادیه اروپا، نمایندگی کشورشان را در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا برعهده دارند.

مهلت دوساله مذاکرات برگزیت میان لندن و بروکسل با هر نتیجه ای براساس برنامه ریزی موجود، در ماه مارس سال 2019 میلادی به پایان می رسد و بریتانیا پس از آن اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

توافق نهایی برگزیت که روندی پیچیده ای را طی خواهد کرد، تا اوایل سال 2019 میلادی بایستی از سوی پارلمان انگلیس، پارلمان اروپا و نیز شورای اروپا به تصویب برسد.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) در روز 23 ژوئن ماه جولای 2016 ( سوم تیرماه 1395) با شرکت در همه‌پرسی رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند.

در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1396، کدخبر: 82515003، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
کل اتحادیه به زودی فرو می پاشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین