پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
دولت لندن با عقب نشینی آشکار از موضع خود مبنی بر لزوم همزمانی مذاکرات برگزیت و مذاکرات آینده رابطه تجاری انگلیس، به جدول زمانی اتحادیه اروپا رضایت داد.

شعارسال: به نقل از فرانس پرس، انگلستان در نخستین روز از مذاکرات رسمی پیرامون برگزیت، در عقب نشینی آشکار، به جدول زمانی تنظیم شده از سوی اتحادیه اروپا رضایت داد.

در همین راستا، «میشل بارنیه» دیپلمات فرانسوی که ریاست تیم مذاکره کننده اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، با اشاره به اظهاراتی که بین وی و «دیوید دیویس» وزیر برگزیت انگلستان مبادله شد؛ اعلام کرد که باب مذاکره از همین آغاز بر پاشنه درست می چرخد.

به این ترتیب، طرفین توافق کردند که مذاکره درباره فرایند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا پیش از مذاکره درباره آینده روابط تجاری طرفین انجام شود.

مذاکرات برگزیت شامل تصمیم گیری درباره هزینه ۱۱۲ میلیارد یوریی است که انگلیس برای جدایی باید تقبل کند و همچنین آینده شهروندان اروپایی که در حال حاضر در این کشور زندگی می کنند و لندن می گوید بعد از برگزیت باید بین تابعیت انگلیس و اتحادیه، یکی را انتخاب کنند.

در این میان، سرنوشت حدود مرزی ایرلند شمالی نیز از موضوعات مورد رایزنی است.

اما نکته ای که بیش از همه در نخستین روز مذاکره اتحادیه-انگلیس جلب توجه کرد، اجبار انگلیس در تن دادن به جدول زمانی بود که خواست «ترزا مِی» نخست وزیر محافظه کار این کشور مبنی بر همزمانی مذاکرات برگزیت و مذاکرات آینده روابط این کشور با اتحادیه اروپا را تامین نکرد.

درحالیکه مِی خواهان برگزاری این دو نوع مذاکره به موازات هم بود، بارنیه فرانسوی با حفظ موضع دولت پاریس، هرگونه رایزنی پیرامون آینده رابطه لندن و اتحادیه اروپا را به پیشرفت مذاکرات برگزیت مشروط کرد.

وی در این باره گفت: اگر می پرسید آیا قرار است اتحادیه اروپا امتیازاتی واگذار کنم باید به شما بگویم این انگلیس است که خواهان جدایی از اتحادیه، بازار غیر مشترک و خروج از قوانین گمرکی واحد است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30خرداد1396، کدخبر: 4009655: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
خود کرده را تدبیر نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین