پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
دونالد توسک رییس شورای اروپا روز پنجشنبه در سخنانی در اندیشکده مرکز سیاست اروپایی در بروکسل به طور صریح بیان داشت که انگلیس بایستی بین دو گزینه 'خروج سخت' و یا 'ادامه حضور در اتحادیه اروپا' یکی را انتخاب کند.

شعارسال: دونالد توسک بیان داشت که اظهار نظر درخصوص 'خروج نرم» از اتحادیه اروپا برای انگلیس بی فایده است و تنها گزینه واقعی برای این کشور غیر از 'خروج سخت'، خارج نشدن از اتحادیه اروپاست. این در حالی است که ممکن است امروز کسی چنین اتفاقی را باور نداشته باشد.

رییس شورای اروپا هشدار داد که اتحادیه اروپا نمی تواند بر روی تاکیدش که آزادی جریان نیروی کار اعضای اتحادیه اروپا پیش شرط برای ادامه دسترسی انگلیس به بازار واحد اروپایی بعد از برگزیت است، مصالحه ای صورت دهد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس که گفته بود لندن می تواند هم از اتحادیه اروپا خارج شود و هم سهم کیک اش را بخورد، تصریح کرد: این یک خیال واهی است که بتوان هم از اتحادیه اروپا خارج شد و هم کیک خورد.

توسک به شوخی گفت: کیک بخرید، بخورید و ببینید آیا همچنان در بشقاب چیزی مانده است یا نه.

وی با بیان اینکه خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیسی ها گران تمام می شود گفت: 'دیگر کیکی روی میز نخواهد بود و فقط نمک و سرکه می ماند'.

توسک بیان داشت که رهبران اتحادیه اروپا مذاکرات با انگلیس را با حسن نیت انجام می دهند اما تصریح کرد که انگلیس نمی تواند توافقی بهتر از ماندن در اتحادیه اروپا بدست آورد.

رئیس شورای اروپا با اشاره به اینکه طرفداران برگزیت خواهان تشدید کنترل مرزهای انگلیس و عدم پرداخت هزینه به اتحادیه اروپا هستند، افزود: این رویکرد عواقب زیادی هم برای دولت انگلیس و هم جریان مذاکرات خواهد داشت و عملا منجر به تضعیف روابط انگلیس و اتحادیه اروپا خواهد شد - این همان چیزی است که از آن 'خروج سخت' یاد می شود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس گفته است که ماده 50 پیمان لیسبون که ناظر بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست را تا ماه مارس میلادی سال آینده فعال خواهد کرد.

وی همچنین از برگزیت نرم و یا سخت به عنوان را گزینه هایی غلط تعبیر کرده و می گوید آنهایی که نمی خواهند نتیجه همه پرسی را بپذیرند از این واژه ها استفاده می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 23 مهر 1395، کدمطلب: 82265926 (5608708) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین