پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۹۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شرکت بوئینگ بیش از هزار موشک هوا به زمین و ضدکشتی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار به عربستان سعودی می‌فروشد.

شعار سال: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شرکت هواپیماسازی "بوئینگ"حدود ۶۵۰ موشک از نوع (SLAM ER) و ۴۰۲ موشک ضد کشتی از نوع (Harpoon) به ریاض صادر خواهد کرد.

طبق اعلام پنتاگون و بنا به یکی از دو قراردادی که با شرکت بوئینگ امضاء شده است این شرکت آمریکایی موشک‌های کروز (SLAM ER) عربستان را نوسازی خواهد کرد. در این قرارداد یک میلیارد و ۹۷۲ میلیون دلاری پیش بینی شده است که بوئینگ به نشانه «حمایت از دولت عربستان» ۶۵۰ موشک جدید نیز به ریاض تحویل دهد.

جزئیات این قرارداد در سندی که وزارت دفاع ایالات متحده روزانه در مورد قرارداد‌های منعقد شده خود منتشر می‌کند اعلام شده است. بوئینگ نوسازی موشک‌های عربستان و تحویل موشک‌های جدید به عربستان را تا سال ۲۰۲۸ میلادی به پایان خواهد رساند.

برد موشک‌های کروز هوا به زمین بوئینگ که با استفاده از فناوری «جی پی اس» (GPS) هدایت می‌شوند حدود ۲۹۰ کیلومتر است.

ارزش دومین قرارداد امضاء شده با بوئینگ نزدیک به ۶۶۰ میلیون دلار خواهد بود. بنا به این قرارداد بیش از ۴۰۰ موشک ضدکشتی هارپون (Harpoon Block II) به عربستان تحویل داده می‌شود.

در بیانیه‌ای که پنتاگون در این مورد منتشر کرده آمده است که با قرارداد‌های امضاء شده با بوئینگ تولید موشک‌های هارپون تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد یافت. بنا به اعلام وزارت دفاع آمریکا این قرارداد‌ها همچنین امکان از سرگیری تولید موشک‌های کروز (SLAM ER) را فراهم می‌کند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ، تاریخ انتشار 25    اردیبهشت    99، کد خبر:    99022518194، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
من قبلا خونده بودم که قراره امریکا دیگه به عربستان سلاح نفروشه و حمایتی از عربستان نکنه و عربستان رو تنها بزاره.این دو تا کشور انگار نمی تونن از هم جدا باشند.البته منافعشون در باهم بودنه.معلوم نیست عربستان باز چه باجی به امریکا داده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین