پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
فریتز گربر مردی که رُش را از یک شرکت بدنام فعال در حوزه‌های ویتامین، دارو و محصولات شیمیایی به یک غول بایوتکنولوژی و تشخیصی تبدیل کرد، روز یکشنبه بر اثر سکته مغزی در سن ۹۱ سالگی درگذشت.
شعارسال:گربر از ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۸ به مدت ۲۰ سال بطور همزمان مدیرعاملی و ریاست هیات مدیره رُش و تا سال ۲۰۱۱ صرفا ریاست هیات مدیره این شرکت را بر عهده داشت.
 
در زمان او رُش سهام عمده گروه بایوتک آمریکایی جنن‌تک را خریداری کرد که باعث شد رُش در زمینه تولید داروهای ضدسرطان پیشرفت چشمگیری را تجربه کند. در همین دوره رُش با خرید چند شرکت در حوزه تولید محصولات تشخیصی نیز رشد زیادی کرد.
 
گربر به عنوان یک وکیل زمانی به رُش پیوست که این شرکت به دلیل فاجعه سال ۱۹۷۶ در یک واحد زیرمجموعه‌اش در شمال ایتالیا به شدت بدنام شده و وجهه‌اش تخریب شده بود. در این فاجعه، انفجار مواد شیمیایی باعث مسموم شدن صدها نفر، مرگ هزاران حیوان و تخریب شدید محیط زیست منطقه شد. همزمان منقضی شدن پتنت داروی بسیار موفق Valium رُش نیز منجر به کاهش شدید درآمد رُش شده بود.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری تحلیلی  فانا   ،تاریخ انتشار:  24 اردیبهشت   1399،کدخبر: 28464 ،www.phana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین