پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
حسین مقیسه نوشت: در تولید کاتالیست خودرو دو فلز گران‌بهای رودیوم و پالادیوم مورد استفاده قرار می گیرد که طی یک سال گذشته تا قبل از پاندمی کرونا قیمت جهانی آن به شدت افزایش پیدا کرد.

شعار سال: حسین مقیسه، کارشناس صنعت خودرو: در تولید کاتالیست خودرو دو فلز گران‌بهای رودیوم و پالادیوم مورد استفاده قرار می گیرد که طی یک سال گذشته تا قبل از پاندمی کرونا قیمت جهانی آن به شدت افزایش پیدا کرد.

با توجه به میزان مصرف برای کاتالیست، قیمت دلاری این دو فلز برای هر خودرو پرتیراژ خودرو سازان کشور تا بیش از ۱۲۰ دلار افزایش قیمت داشته است و این افزایش قیمت مواد اولیه و قیمت‌های دستوری ثابت در خودرو سازان موجب کمبود نقدینگی شدید در قطعه ساز و در نهایت عدم تامین مناسب کاتالیست و کسری قطعه برای خودروی تولیدی گردیده است.

باید به این نکته اذعان داشت با توجه به قیمت دستوری و ثابت فروش خودرو ساز این افزایش قیمت فقط دو قلم از مواد اولیه گران‌بهای کاتالیست طی یک سال گذشته هزینه ای معادل ۵ الی ۷ درصد فروش کارخانه ای خودرویی مانند پراید بوده است.

از سویی دیگر پس از پاندمی کرونا خودروسازان و قطعه سازان به مشکل عدم امکان تامین مواد اولیه و کاتالیست بواسطه شیوع کرونا برخورد کرده اند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری 90 اقتصادی ، تاریخ انتشار 3    خرداد    99، کد خبر:    2131081، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین