پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
سید مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی درباره وجود قطعات قاچاق گفت: حجم قطعه قاچاق در بازار بسیار اندک است، اما حجم قطعه تقلبی در بازار حدود ۵ درصد است.وی همچنین تاکید کرد: ۲۰ درصد از قطعات موجود در بازار بی‌کیفیت است و در صورت اعتراض خریداران و اثبات بی‌کیفیت بودن قطعه، واحد صنفی موظف به پرداخت خسارت است.

شعار سال:سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی با بیان اینکه حجم قطعه قاچاق در بازار بسیار اندک است گفت: ۲۰ درصد لوازم یدکی موجود در بازار بی‌کیفیت هستند.

سید مهدی کاظمی با بیان اینکه درحال‌حاضر مشکلی از نظر تامین قطعه نداریم، اظهار کرد: درحال‌حاضر نسبت به آرامی به سمتی حرکت می‌کنیم که در آینده با کمبود قطعات مواجه خواهیم شد.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی افزود: از دولت درخواست کردیم تمهیداتی بیاندیشد تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشویم.

وی گفت: با شیوع کرونا، واردات متوقف شد و قطعاتی که سفارش شده بود وارد نشد، از طرفی مواد اولیه واحدهای تولید داخل نیز وارد نشد و این عوامل موجب شد تا تولید داخل نیز با کاهش مواجه شود و روی قطعه تاثیر گذاشت.

کاظمی بیان کرد: به جز دو تا سه مرحله که برای برخی از قطعات مانند لنت ترمز ارز اختصاص داده شد در سایر موارد ارزی به این یخش اختصاص نیافت.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی درباره نرخ تصریح کرد: با ثابت بودن نرخ ارز قیمت‌ها در صنف به ثبات رسید، اما با افزایش نرخ ارز یک بلاتکلیفی به وجود آمد و روی نرخ اثرگذار است.

وی درباره وجود قطعات قاچاق بیان کرد: حجم قطعه قاچاق در بازار بسیار اندک است، اما حجم قطعه تقلبی در بازار حدود ۵ درصد است.

کاظمی درباره قطعات بی‌کیفیت نیز گفت: به دلیل گسترده بودن صنف که ۱۲۰ هزار واحد صنفی را شامل می‌شود، کنترل بسیار سخت است و فقط با همکاری ارگان‌های رسمی از جمله استاندارد می‌توان آنها را کنترل کرد.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تاکید کرد: ۲۰ درصد از قطعات موجود در بازار بی‌کیفیت است و در صورت اعتراض خریداران و اثبات بی‌کیفیت بودن قطعه، واحد صنفی موظف به پرداخت خسارت است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز،تاریخ انتشار:21اردیبهشت1399،کد خبر:98667،www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین