پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۲۷۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
رئیس اتحادیه تعمیرکاران گفت: هنوز در مورد اجرت تعمیرات به ما اطلاعی داده نشده است. متاسافانه قیمت خودرو و قطعات یدکی سر به فلک کشیده است ولی ما هنوز با نرخ قبلی فعالیت می‌کنیم.

شعار سال: شیوع کرونا باعث شد فعالیت بسیاری از بخش‌ها به خصوص در تعطیلات عید مختل شود اما بخش‌هایی نیز بودند که به صورت همه جانبه باید به کار خود ادامه می‌دادند. تعمیرکاران جزو دسته‌هایی بودند که همه روزه باید باز می‌بودند و خدمات ارائه می‌دادند. در رابطه با وضعیت ارائه خدمات توسط تعمیرکاران و همچنین بررسی اجرت تعمیرات خودرو در سال جدید گفت‌و‌گویی با علیرضا نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران تهران ترتیب دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.


نیک آیین ابتدا در مورد روند فعالیت‌ها در تعطیلات عید گفت: متاسفانه از روز اولی که وضعیت شیوع کرونا به وجود آمد ستاد کرونا تعمیرکاران را در حالت آماده‌باش قرار داد و این صنف جزو دسته گروه‌هایی بود که باید فعالیت می‌کرد. اما در مقابل لوازم‌یدکی فروشان باز نبودند و شهر نیز در قرنطینه بود. عملا می‌توان گفت این صنف کار بیهوده‌ای را انجام داد و هزینه‌ای روی دست ما قرار گرفت. البته ما با گروهی برای تحت پوشش قرار دادن خودروهای برخی از بیمارستان‌ها اقدام کردیم.
وام یک میلیون تومانی کارایی ندارد
وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط به همان روال قبل است و باید زمان بازگشایی باقی اصناف منتظر بمانیم. متاسفانه همچنان فروشندگان لوازم یدکی تعطیل هستند و هماهنگی خوبی وجود ندارد. ما هر سال بازار شب عیدمان بسیار پر رونق بود زیرا سفرها شروع میشد و می‌توانستیم بازار خوبی را برای این صنف داشته باشیم. متاسفانه آن بازار نیز برای سال ۹۸ از دست رفت و شرایط خوبی نبود. امیدواریم بتوانیم با کمک‌های دولت می‌کند شرایط را بهبود ببخشیم. وام یک میلیون تومانی نیز با توجه به دوندگی آن ارزش خاصی ندارد و امروز نیز این مبلغ خیلی کارساز نیست.
اجرت تعمیرات خودرو باید افزایش یابد
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر این که امسال اجرت تعمیرات بالا می‌رود؟ گفت: هنوز در مورد اجرت تعمیرات به ما اطلاعی داده نشده است. متاسافانه قیمت خودرو و قطعات یدکی سر به فلک کشیده است ولی ما هنوز با نرخ قبلی فعالیت می‌کنیم. اما اگر مشکلی برای خودروها به وجود آید چون قطعات گارانتی ندارد مکانیک باید خسارت را پرداخت کند. با این دستمزدها نمی‌توان کار را ادامه داد. اجرت تعمیرات تعرفه دارد و تنظیم آن توسط اتحادیه تعمیرکاران صورت می‌گیرد و پس از آن برای اتااق اصناف ارسال می‌شود. باید تعرفه تعمیرات خودرو افزایش پیدا کند و چرا که این مورد به نرخ تورم و میزان افزایش حقوق‌ها نیز مربوط می‌شود.
وی به ذکر نکاتی در مورد تعرفه تعمیرات پرداخت و گفت: در تمام واحدهای صنفی که از اتحادیه تعمیرکاران جواز کسب دارند نرخ و اجرت تعمیرات روی دیوار نصب شده است. بازرس اتحادیه و تعزیرات نیز این مورد را چک می‌کند. بنابراین مردم زمانی که به تعمیرگاه‌ها مراجعه می‌کنند امکان مشاهده اجرت تعمیرات را خواهند داشت. ما توانستیم عدد بالایی را از تعمیرگاه‌های غیر مجاز سامان دهیم و همه را دارای پرونده و شناسنامه کنیم. هر روز نیز البته از این تعمیرگاه‌های غیر مجاز ایجاد می‌شود و نیاز به بازرسی بسیار وسیع‌تر وجود دارد.
وضعیت بسیار بد تامین قطعات
نیک آیین در پایان اظهار کرد: وضعیت تامین قطعات در سال قبل بسیار بد بود. خودروسازانی مانند تویوتا، کیا و ... به ایران خودرو فرستادند قطعات اصلی برای ایران تامین نکردند. قطعات متفرقه به شدت وارد شده و متاسفانه این قطعات عمر بسیار پایینی دارند. تشخیص این قطعات برای ما نیز بسیار سخت شده است. در مورد نمونه‌های تقلبی نیز از جمله روغن، فیلتر و قطعات مختلف به شدت در بازار وجود دارد. این موارد را نیز نمی‌توان تشخیص داد به عنوان مثال برای یک روغن، تعمیرکاران دستگاهی ندارند که بتوانند این موضوع را بررسی کنند. برای تهیه قطعات نیز هنوز به نتیجه خاصی نرسیدیم و هر چه روی این مسئله فکر کردیم راهکاری وجود ندارد. در خصوص خودروهای ایرانی تعمیرکاران از فروشگاه‌های مجاز خریداری می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از سایت گسترش نیوز، تاریخ 30فروردین 1399، کدخبر:94165،www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین