پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
اسکلت بانوی 7 هزار ساله تهران عصر جمعه (15آبان) به بخش موزه‌ی ملی ایران منتقل شد تا حدود یک ماه دیگر در بخش پیش از تاریخ به نمایش درآید.

شعار سال : پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان بالاخره این اسکلت هفت هزار ساله به موزه ملی ایران رسید. هرچند گفته می‌شود این انتقال موقتی است، اما با توجه به توضیحاتی که پیش از این سیدمحمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ایسنا داده بود، به نظر می‌رسد این انتقال به صورت دائم انجام شده باشد.

حمیده چوبک،‌ رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، در این‌باره تاکید کرد: کار آزادسازی اسکلت تا دوشنبه (11 آبان) توسط پژوهشکده باستان‌شناسی انجام و پس از آن پژوهشکده حفاظت و مرمت با دقت و توجه زیادی استحکام‌بخشی اسکلت را انجام و سرانجام عصر روز جمعه (15 آبان) به موزه منتقل کردند.

وی ادامه داد: ‌این اسکلت در هفته‌ پژوهش (25 آذر) در کنار آثار مربوط به چشمه علی که همزمان با کشف اسکلت در این محوطه به دست آمده‌اند، در بخش پیش از تاریخ موزه‌ی ملی ایران به نمایش درمی‌آید.

البته براساس صحبت‌های چوبک، این اسکلت قرار است بیش از یک ماه دیگر در بخش پیش از تاریخ موزه‌ی ملی ایران به نمایش درآید، اما عکس‌های منتشر شده از این انتقال نشان می‌دهد که این اسکلت در حال انتقال به بخش دوران اسلامی موزه‌ی ملی ایران است. عکس های خبرگزاری ایسنا را در زیر مشاهده می کنید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت انتخاب، تاریخ نشرخبر: 17 آبان 1394 کد مطلب: 235122 www. entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین