پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
یک مقام آگاه در خانه کشاورز استان خوزستان گفت: نامه کتبی به فرمانداری اهواز جهت درخواست مجوز قانونی برگزاری تحصن و تجمع اعتراضی کشاورزان نوشته شده و در صورت معارفه قاسمی نژاد بلافاصله تحویل فرمانداری خواهد شد.

شعار سال: از خوزستان خبر می‌رسد در پی انتصاب چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به ریاست سازمان حفظ نباتات کشور ظاهرا وزارتخانه تحت فشار یکی از معاونین قدرتمند این روز‌های وزارت جهاد کشاورزی و همچنین حمایت پشت پرده چنگلوایی تصمیم می‌گیرد برای محمد قاسمی نژاد معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان، حکم سرپرستی بزند و از آنجا که تشکل‌های کشاورزی و کشاورزان ظاهرا این شخص را تجسم عینی چنگلوایی می‌دانند و اعتقاد دارند تمامی آمار‌های نجومی و افسانه‌ای تولیدات کشاورزی خوزستان درمعاونت تولیدات گیاهیِ قاسمی نژاد بوجود آمده در حقیقت تصدی وی را ادامه تصدی چنگلوایی تلقی کرده و لذا بشدت با وی مخالفت می‌ورزند.

از سویی اصرار گروه قدرتمند پیش گفته برای انتصاب افرادی که قبل از عید نوروز یعنی ۲۹/۱۲/۹۸ بازنشست شده اند و تا ۱/۴/۹۹ با اعمال فشار چنگلوایی برای آن‌ها تمدید شده است قابل درک نیست. این گروه قصد داشتند به هر قیمت شده برای قاسمی نژاد با ۳۸ سال سابقه، حکم سرپرستی بزنند و اگر به هر دلیلی موفق نشدند فرد دیگر این حلقه یعنی سید علی جلالی با حدود ۳۹ سال سابقه را بعنوان گزینه‌ی در سایه جهت صدور حکم سرپرست موقت به خاوازی معرفی نمایند. البته توجیه وزارتخانه این است که این افراد بازنشسته هستند و برای یک یا دو هفته یا نهایتا تا ۱/۴/۹۹ که بازنشسته می‌شوند سرپرست خواهند بود، ولی صاحبنظران از خوزستان گزارش می‌دهند پست و صندلی ریاست سازمان جهاد کشاورزی و شخصیت و روابط فردی این دو نفر، آنچنان پتانسیل و امکاناتی برخوردار است که قاسمی نژاد یا سید علی جلالی خواهند توانست حتی در چند روز دوران سرپرستی هم اصحاب قدرت را وادار به پذیرش ریاست دائم خود کنند و هم وزارتخانه و شخص وزیر را با فشار‌های سیاسی مجبور به تمدید دوره خدمت خود به هر میزان کنند.
به هر حال از خوزستان خبر می‌رسد فضای سیاسی اجتماعی حتی فراتر از بخش کشاورزی بسیار ملتهب شده است.
امروز سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی استان به صراحت از مخالفت جدی تشکل‌های کشاورزی با انتصاب قاسمی نژاد و سایر اعضای حلقه بازنشستگان خبر داد و ظاهرا تشکل‌های کشاورزی استان در حال برنامه ریزی برای اقداماتی محکم در صورتی که باند حامیان این افراد بتوانند خاوازی را وادار به صدور حکم برای این افراد کنند هستند.
سیف السادات سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی استان از رایزنی با نمایندگان و درخواست مصرانه از آن‌ها برای استیضاح وزیر در صورت وقوع این انتصابات خبر داد. همچنین اعزام تعداد زیادی از کشاورزان با هزینه تشکل‌های کشاورزی برای تحصن مقابل مجلس و نهاد ریاست جمهوری از دیگر اقدامات تشکل‌های کشاورزی استان خواهد بود.
همچنین دقایقی پیش یک مقام آگاه در خانه کشاورز استان که نخواست نامش فاش شود گفت: نامه کتبی به فرمانداری اهواز جهت درخواست مجوز قانونی برگزاری تحصن و تجمع اعتراضی کشاورزان نوشته شده و در صورت معارفه قاسمی نژاد بلافاصله تحویل فرمانداری خواهد شد. وی گفت: کشاورزان سراسر استان چنان حساسیتی به چنگلوایی و نزدیکان وی دارند که با این التهاب وعصبانیتی که بخش کشاورزی استان را گرفته شاهد یک اجتماع تاریخی خواهیم بود.
البته دکتر خاوازی بار‌ها اعلام کرده که با تشکل‌های کشاورزی همسو است و برای آن‌ها احترام قائل است و اینک فرصت یک آزمون عینی برای صداقت ایشان پیش آمده و باید دید که اکنون که تمامی تشکل‌های کشاورزی استان از انجمن صنفی کشاورزان، خانه کشاورز، نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی مخالف انتصاب افراد یک حلقه بازنشسته که ده‌ها سال است که حاکم بر مقدرات کشاورزان خوزستان هستند چقدر در بیان خود مبنی بر احترام به تشکل‌ها صادق است. آیا این احترام و به قول خود دکتر خاوازی افتخار به تشکل‌ها در عمل است یا در حد حرف و تعارف و کماکان این باند‌های قدرت هستند که وزیر را ترغیب به صدور احکام انتصاب دوستان و رفقای مورد علاقه خود می‌کنند؟

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آژانس خبری تحلیلی دهقان نیوز، کدخبر:54294 ، تاریخ انتشار: 8خرداد 1399، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین