پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
شهر تاریخی یزد، مجموعه ساسانی فارس و جنگل‌های ارسباران در فهرست آثار جهانی به ثبت می‌رسد.
شعارسال: معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: برای ثبت سه اثر تاریخی و طبیعی کشور در فهرست آثار جهانی پرونده تشکیل شده است.

محمدحسن طالبیان اظهار داشت: شهر تاریخی یزد، مجموعه ساسانی فارس و جنگل‌های ارسباران در فهرست آثار جهانی به ثبت می‌رسد.

وی با بیان اینکه پرونده شهر تاریخی یزد تیرماه سال آینده در یونسکو بررسی می‌شود، افزود: پرونده دو اثر دیگر نیز در حال نهایی شدن برای ثبت جهانی است.

طالبیان اضافه کرد: ۵۰ اثر تاریخی کشور برای ثبت جهانی در فهرست موقت قرار گرفته که به مرور زمان و با تکمیل پرونده برای ثبت جهانی آماده می‌شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: تاکنون ۲۱ اثر تاریخی ملموس و ۱۰ اثر نامملوس ایران ثبت جهانی شده است.

طالبیان، تعداد آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی را ۳۲ هزار اثر تاریخی اعلام کرد و افزود: حفاظت از آثار تاریخی، اختصاص اعتبار برای مرمت و حفاظت در پناه قانون را از اهداف ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی اعلام کرد.

وی وسعت عرصه جنگل‌های ارسباران را ۴۰ هزار هکتار و حریم آن را ۱۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این جنگل‌های از نظر جهانی مهم و در اولویت ثبت جهانی است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواستار مدیریت و برنامه ریزی و تدوین برنامه برای حفاظت و نگهداری جنگل‌ها برای ثبت جهانی شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری آذرقلم، تاریخ انتشار: شنبه 13 شهریور 1395، کد خبر: 50345، www.azargalam.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
امیدوارم با این جاذبه وبا ثبت جهانی چهار روز دیگه شاهد این نباشیم که جنگل از بین رفته مسئولان الان به فکر باشین لطفا م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین