پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
انتشار فیلمی که در آن ادعا شده بود گله‌ای از گراز‌ها از آتش سوزی کوه‌های خائیز در شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت فرار می‌کنند بازتاب زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت، اما اصل ماجرا خلاف آن چیزی است که در رسانه‌ها منتشر شد.
شعار سال: در روز‌های گذشته کلیپی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شد که در آن ادعا شده بود گله‌ای از گراز‌ها از آتش سوزی کوه‌های خائیز در شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت فرار می‌کنند.

این خبر نه تنها در برخی خبرگزاری‌های رسمی و رسانه‌ها بلکه در خروجی روابط عمومی محیط زیست استان همچنین منتشر شد.

در این خبر بیان شد گله‌ای از گراز در منطقه خائیز دهدشت به دلیل آتش سوزی به منطقه‌ای دیگر در حال فرار هستند، اما این فیلم مربوط به قبل از آتش سوزی و در منطقه چهارراه آل طیب شهرستان لنده بوده است.

در برخی اخبار منتشر شده ادعا شده بود این فیلم توسط یک محیط بان فیلمبرداری شده است در صورتی که این فیلم توسط یک کشاورز گرفته شده است و اولین بار برای این پایگاه خبری ارسال کرد و روز گذشته منتشر شد.

همچنین این خبر در صفحات مجازی زیادی بازنشر داده شد و یکی از کسانی که این فیلم را منتشر کرد جواد حیدریان خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی است که گفته می‌شود در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند و با برخی از شبکه‌های بیگانه نظیر بی بی سی فارسی همکاری دارد.

حیدریان بدون این که از صحت و درستی این فیلم و جزئیات آن باخبر باشد اقدام به بازنشر آن در صفحه مجازی خود کرده است و اطلاعات غلطی به مخاطبان خود داده است و همانگونه که مطرح شد این فیلم مربوط به منطقه‌ای دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1399، کد خبر: 158689، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین