پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۲۷۹۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
رسانه مکتوبات مدعی شده که برخی از بخش‌های پرونده قضایی بانک سرمایه و متهمان آن از روی سایت بانک حذف شده است. بدون کمترین تائید یا تکذیب مستندات رسانه مکتوبات و به جهت انجام رسالت حرفه ای، منتظر شفاف سازی‌های بانک سرمایه و پاسخگویی به افکار عمومی هستیم.

شعار سال:

بازخوانی پرونده بانک سرمایه؛ متهمینی که در پرونده گم شدند و هیچ وقت پایشان به دادگاه باز نشد.

یکی از پرونده‌هایی که قوه قضائیه در دوره ریاست رئیسی بر روی آن بسیار مانور رسانه‌ای انجام داد که نشانگر عدالت قضایی شد پرونده بانک سرمایه بود.

‏جالب اینکه در همین دوره بررسی پرونده بانک سرمایه نامی از دو متهم دیگر یعنی محمدرضا زنوزی و مهدی جهانگیری برده نشد که تخلفی ۶۰۰ میلیارد تومانی در شعبه میدان فاطمی به مدیریت محمد سرخیل انجام داده بودند. سرخیل که متهم به مشارکت در نظام پولی، در این پرونده بود.

‏در گزارش حسابرسی که توسط شرکت رهیافت و همکاران به مجمع عمومی بانک گردشگری ارائه شده است با کمی دقت می‌توان به سرنخ یک تخلف ۶۰۰ میلیارد تومانی در موضوع گشایش اعتبارات اسنادی پی برد.
در صفحه ۸۰ این گزارش چاپی که بانک مذکور در سایت خود این صفحات را از گزارش حذف کرده است که حذف گزارش از سایت، یکی از روش‌های تخلف و کلاهبرداری مدیران این بانک است. در این گزارش چاپی آمده است:تعهدات بابت اعتبارات اسنادی داخلی باز شده عبارت است از:
۵/۹۹۲/۳۳۱/۵۱۸/۶۰۴ ریال

‏برای رمز گشایی می‌توان به صفحه بعد گزارش در ردیف ۴۱ مراجعه کرد:

به علت عدم ایفای تعهدات شرکتهای:

گسترش فولاد شهریار، کسترش فولاد سهند، ماشین سازی یاقوت تبریز
مجتمع فولاد سهند، سازه فضایی شاهین، فولاد شاهین تبریز، آذر غلطک
در خصوص واریز ارزش ریالی اعتبارات اسنادی گشایش شده...

‏با کمی دقت به اسامی شرکت‌ها ردپای محمد رضا زنوزی مطلق یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی در این شرکت‌ها قابل مشاهده است.

محمدرضا زنوزی مطلق که برخی معتقدند مه آفرید امیرخسروی ـ از بدهکاران بانکی که به جرم گشایش اعتبارات اسنادی مالی چندی پیش اعدام شد ـ در برابر او عددی محسوب نمی‌شود.

‏جالب تر اینکه در سال ۱۳۹۰ در حالی که بانک تازه تاسیس گردشگری ـ متعلق به مهدی جهانگیری ـ کل سرمایه اش ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، برای محمدرضا زنوزی در بانک سرمایه اقدام به گشایش اعتبارات اسنادی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان کرده.

‏با این حال تاکنون هیچ فرد و حتی هیچ دستگاه نظارتی به تخلف آشکار مهدی جهانگیری و زنوزی در این بانک نپرداخته و حتی به آن اشاره‌ای هم نکرده است! این در حالی است که مه آفرید خسروی که یکی از جرم هایش گشایش اعتبارات اسنادی بدون ایفای تعهدات مالی بود، به اعدام محکوم می‌شود.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین