پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیشنهاد کرده پلیس این کشور به جای شلیک به قلب افراد مهاجم به پای آن‌ها شلیک کنند.
شعار سال: جو بایدن، نامزد بالقوه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته نیرو‌های پلیس هنگام انجام وظیفه برای برخورد با مهاجمان باید برای جلوگیری از قتل شهروندان به سمت پای آن‌ها شلیک کنند.

بایدن در نشستی روز دوشنبه گفت: «وقتی که یک فرد غیرمسلح با چاقو یا وسیله دیگری به سمت پلیس می‌آید باید به سمت پای ان‌ها شلیک کنید نه قلب آنها. چیز‌هایی زیادی هستند که می‌توان آن‌ها را تغییر داد.»

اظهارات جو بایدن در شرایطی مطرح شده که شهر‌های بزرگ سراسر آمریکا پ‍س از کشته شدن مردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض یکپارچه به نژادپرستی نهادینه‌شده در ساختار جامعه آمریکا است.

چهار افسر پلس به دلیل نقشی که در قتل فلوید داشتند اخراج شده‌اند. «درک چاوین»، افسری که با فشار دادن زانویش روی گردن فلوید باعث قتل او شد روز جمعه به قتل شبه‌عمد متهم شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از وزارت دادگستری و اف بی آی خواسته است تا درباره قتل فلوید تحقیق کنند، ولی هیچ گونه اظهارات مهمی را برای کاهش تنش بیان نکرده است.

ترامپ در عوض با انتشار توئیت‌هایی طی روز‌های اخیر، معترضان را "اوباش و اراذل" ارزیابی کرده و آن‌ها را تهدید به استفاده از نیرو‌های ارتش کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14 خرداد 1399، کد خبر: 2278945، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین