پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
طرح لایحه‌ای در کنگره آمریکا که امکان شکایت از پلیس را می‌دهدیک نماینده کنگره ایالات متحده و قانون‌گذار آمریکایی قرار است لایحه‌ای ارائه دهد که به موجب آن، قربانیان اجازه دارند از افسران پلیس به خاطر اقدامات غیرقانونی آن‌ها شکایت کنند.

شعار سال: در حالی که تمام شهر‌ها در آمریکا گرفتار طوفان اعتراضات علیه مرگ یک آمریکایی سیاه‌پوست تحت بازداشت پلیس مینه‌سوتا به نام "جورج فلوید" شده‌اند، "جاستین عماش"، نماینده ایالات متحده و محافظه‌کار مستقل از میشیگان، آماده ارائه لایحه‌ای است که به دادخواست‌های مدنی علیه پلیس، چراغ سبز نشان می‌دهد.

این اقدام بی‌سابقه است، زیرا در حال حاضر، دکترین مصونیت صلاحیت دیوان عالی آمریکا کاملاً طرفدار پلیس است و از آن‌ها در برابر تسویه حساب‌های مالی با قربانیان یا خانواده‌های اندوهگین آن‌ها حفاظت می‌کند؛ حتی زمانی که دادگاه به این نتیجه رسیده باشد که پلیس حقوق شهروندی را نقض کرده است.

عماش در نامه‌ای به همکاران خود نوشت: قتل وحشیانه جورج فلوید تنها آخرین نمونه از مجموعه سوانحی است که طی آن‌ها پلیس دست به چنین سوء‌رفتار فاحشی می‌زند. این رویه ادامه پیدا می‌کند به این خاطر که پلیس از لحاظ قانونی، سیاسی و فرهنگی، تافته جدابافته‌ای است. این موضوع باید متوقف شود تا چنین اتفاقاتی تکرار نشوند.

این اظهارات عماش، قانون‌گذاری که قرار است روز پنجشنبه لایحه را ارئه دهد، با حمایت "ایلهان عمر"، عضو مجلس نمایندگان آمریکا روبه‌رو شده است.

تعدادی از سناتور‌ها نیز به طور مستقل وعده انجام اقدامات جداگانه‌ای را دادند که به عنوان مثال می‌تواند یک ثبت ملی برای سوء رفتار پلیس ایجاد و انتقال تسلیحات نظامی به پلیس محلی را متوقف کند.

آمریکا از دوشنبه گذشته، زمانی که جورج فلوید بر اثر فشار زانوی درک شووین، افسر پلیس مینیاپولیس بر گردن او به مدت ۸ دقیقه جان داد، شاهد اعتراضات بسیاری بوده است. عمل شووین در حالی انجام شد که فلوید پس از گذشت ۴ دقیقه اول بیهوش شده بود.

همزمان با بالا گرفتن اعتراضات علیه کشته شدن فلوید و خشونت پلیس که طی هفته گذشته به شورش‌های خشونت‌آمیز تبدیل و به غارت، آتش سوزی و درگیری با پلیس انجامیده است، شووین ابتدا اخراج و سپس به قتل درجه ۳ و کشتار درجه ۲ محکوم شد.

هزاران سرباز گارد ملی برای گشت‌زنی در شهر‌های بزرگ آمریکا در ۱۵ ایالت فراخوانده شده‌اند. این در حالی است که به منظور پراکنده کردن جمعیت خشمگین، در حداقل ۴۰ شهر نیز حکومت نظامی اعلام شده است. اعتراضات تاکنون در حدود ۷۵ شهر به وقوع پیوسته است و رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام کرد که "همه منابع موجود فدرال - غیرنظامی و نظامی - را برای متوقف کردن شورش و غارت" به کار می‌گیرد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 13    خرداد    99، کد خبر:    731509، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین