پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار تن توت فرنگی از ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان کردستان برداشت شود.

شعار سال:احمدی امروز(15 خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کردستان با تولید بیش از ۵۰ هزار تن توت‌فرنگی در سال، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۸۰ درصد از توت‌فرنگی کشور در کردستان تولید می‌شود و در تمام کشور توت فرنگی را با نام کردستان می‌شناسند.

وی افزود: عمده توت‌فرنگی کردستان مربوط به شهرستان سنندج با ۶۳ درصد سطح زیرکشت و ۵۵ درصد از کل تولید استان است و شهرستان‌های کامیاران، مریوان و سروآباد هم به ترتیب در جایگاه‌های بعدی تولید این محصول قرار دارند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار خانوار با ۱۷ هزار نفر بهره‌بردار در زمینه تولید طلای سرخ در این استان فعالیت می‌کنند و به صورت خانوادگی با تولید این محصول برای خود و دیگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 خرداد 1399،کد خبر:

99031508967، isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین