پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در دومین سفر خود به استان کردستان اقدامات اولیه برای کمک به توسعه گردشگری کردستان را آغاز کرد.وی با بیان اینکه جایکا دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌کند اضافه کرد: پروژه‌های مطالعاتی جایکا ۲ تا سه سال طول می‌کشد و این آژانس آمادگی کمک به طرح‌های گردشگری و ارائه تسهیلات به این طرح‌ها را دارد.

شعار سالمدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان روز پنجشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: هدف جایکا تدوین مطالعات امکان سنجی توسعه گردشگری شمال غرب کشور و اجرای این مطالعات و طرح‌های مرتبط است.

سید محسن علوی افزود: مشاوران آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در ۲ مرحله سفر به استان، ظرفیت‌های گردشگری، هتل‌ها و آمارها را بررسی کردند.

وی با بیان اینکه جایکا دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌کند اضافه کرد: پروژه‌های مطالعاتی جایکا ۲ تا سه سال طول می‌کشد و این آژانس آمادگی کمک به طرح‌های گردشگری و ارائه تسهیلات به این طرح‌ها را دارد.

علوی یادآور شد: مشاوران این آژانس در بازدیدهای میدانی از غار کرفتو، دریاچه زریوار و روستاهای اطراف آن، قلعه لک لک‌ها، سایت پرنده نگری زریوار، اقامتگاه بومگردی نشار، هورامان و هوارها دیدن کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تاکید کرد: مشاوران جایکا در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری و بخش خصوصی هم حضور پیدا کردند.

وی افزود: هدف جایکا ایجاد شغل، کمک به معیشت و زندگی در مناطق کمتر توسعه یافته با نگاه به محیط زیست است که در برنامه اخیر خود در کشور به دنبال دستیابی به این اهداف از طریق توسعه گردشگری است.

علوی گفت: استان‌های قزوین، اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در این طرح حضور داشتند که استان کردستان نیز اخیراً به آن افزوده شد.

جایکا نام یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینه توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 30خرداد 98، کد خبر: 83362458، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
این خوبه که ما در جذب سرمایه گذار خارجی پیشرفت کردیم ولی این منو به درد میاره که چرا خودمون به فکر خودمون نیستیم چرا مسئولین ما هیچ فکری نمیکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین