پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مورد زمین خواری های گسترده در این منطقه به زمین خواران هشدار داد.
شعار سال: سیداحمد رسولی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار خود با رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: در ابتدای خردادماه، نشستی با آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه داشتیم.
وی افزود: در این نشست به موضوعات زمین‌خواری و تخریب‌های گسترده در دماوند و فیروزکوه اشاره کردیم، این موارد نارضایتی شدید مردم را به وجود آورده که از رئیس دستگاه قضا خواستیم که فرصتی داده شود تا شهریورماه نسبت به اصلاح قانون اقدام کنیم و جلوی تخریب‌های گسترده گرفته شود.

*زمین‌خواری ۲۵۰۰ هکتاری در دماوند/ با صاحبان قدرت و ثروت مقابله کنیم
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: ما در کل کشور چنین تخریب‌هایی نداریم و عمده این تخریب‌های گسترده در دماوند و فیروزکوه اتفاق می‌افتد؛ دادستان و رئیس دادگستری فیروزکوه که اهل شمال هستند، می‌دانند که در مازندران از اینگونه تخریب‌ها وجود ندارد.
رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این ملاقات، خدمت آیت‌الله رئیسی از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین‌خواری در دماوند، چندصد هکتار زمین‌خواری توسط یک فرد با مشخصات معلوم، ۱۸۰ هکتار زمین‌خواری در مشا، ۸۰ هکتار زمین‌خواری توسط یک دانشگاه دولتی در ولیران که رد پای یک نماینده سابق در آن وجود دارد، گزارش ارائه دادیم.
وی با بیان اینکه موارد دیگری از تخریب‌های گسترده در مناطق جابان، سربندان، وادان و سیدآباد برای رئیس دستگاه قضایی بیان کردیم، تصریح کرد: از سویی دیگر، مشاهده می‌کنیم، ویلا‌هایی همچون کاخ برپا هستند که ما باید با صاحبان قدرت و ثروت مقابله کنیم.

*از تصرف اراضی توسط صاحبان قدرت تا تخریب خانه پدر شهید/ نارضایتی شدید از تخریب‌ها و زمین‌خواری‌ها
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس اضافه کرد: وزرا و نمایندگان سابق مجلس که از ادوار گذشته اراضی را تصرف کردند و افرادی که صاحب ثروت آنچنانی هستند؛ در فیروزکوه طبق گزارش‌ها، خانه پدر و برادر شهیدی ویران شد در حالی که همان نزدیکی صاحب یکی از هواپیما‌های کشور در ده‌ها هکتار از اراضی اقدام به ساخت ویلا‌های آنچنانی کرده که هیچ برخوردی با آن نمی‌شود.
رسولی‌نژاد تأکید کرد: اشکال کار در این است که دولت سال‌هاست بازنگری طرح هادی و افزایش بافت را انجام نداده و اکنون اگر روستایی و بومی بخواهند در ملک موروثی خود اقدام به ساخت کند، بلافاصله با آن برخورد می‌شود؛ در جا‌های مختلفی این اتفاق افتاده که نارضایتی شدید خود و مردم را به رئیس دستگاه قضایی منتقل کردم.
وی ادامه داد: از آیت‌الله رئیسی خواهش کردم که جلوی تخریب‌های گسترده گرفته و مقابله جدی با زمین‌خواری شود؛ رئیس قوه قضاییه به رئیس دادگستری استان تهران دستور دادند و وی از مقامات قضایی دو شهرستان درخواست کرد که چگونگی وضعیت بررسی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، کد خبر: ۱۳۹۹۰۳۱۵۰۰۰۳۷۵، تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین