پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
محمد مهدی خواجه‌ئیان استفاده از هر نوع ماسکی را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، از مردم درخواست کرد.
شعار سال: محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان بوشهر این موضوع را باعث افزایش فشار کاری بر شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد.

او ادامه داد: در چند روز گذشته چهار مرکز خدمات سلامت به علت ابتلای همکارانمان به کرونا، تعطیل شده‌اند که تامین نیرو و جایگزین کردن مراکز دیگر به جای این مراکز بسیار دشوار است.

همه ماسک بزنند
در همین حال معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: همان طور که در استانداری مصوب شده همه کارمندان باید از ماسک استفاده کنند و ما علاوه بر کارمندان از مراجعه کنندگان به اداره‌ها و مراکز خرید می‌خواهیم که با استفاده از ماسک از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا مراقبت کنند.

خواجه‌ئیان گفت: مردم از هر نوع ماسکی که در اختیار دارند استفاده کنند تا با این مراقبت‌ها جلوی انتشار ویروس گرفته شود.

او همچنین با هشدار به جوانان درباره ابتلا به کرونا، بیان کرد: در چند روز اخیر دو مورد فوتی در استان داشتیم که یکی از آنها مادر باردار جوانی بود که این موضوع زنگ خطری برای ابتلا و مرگ ومیر در میان جوانان است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر با اشاره به برگزاری آزمون حضوری دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم عنوان کرد: از والدین می‌خواهیم تاجایی که می‌توانند فرزندانشان را با وسیله نقلیه شخصی به مدرسه ببرند. دانش آموزان هم از دست دادن با همکلاسی‌ها و تبادل کتاب و جزوه خودداری کنند و فاصله لازم نیز هنگام برگزاری امتحان رعایت شود.

خواجه‌ئیان درباره ضدعفونی معابر هم گفت: تحقیقات صورت گرفته در دنیا نشان داده که ضدعفونی معابر تاثیر چندانی ندارد، اما سطوحی که دست مردم با آنجا تماس دارد باید به طور مرتب ضدعفونی شود مانند دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها که باید یا ضدعفونی شود یا لوازمی مانند دستمال کاغذی آنجا باشد که مردم با آن از دستگاه استفاده کنند.

توجه بیشتر به سلامت کارکنان بهداشت و درمان
سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این خصوص گفته است، با توجه به سیر صعودی بیماری کرونا، ضروری است نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای حفاظت از کارکنان مد نظر قرار گیرد، همه همکاران با ماسک در محل کار حاضر شوند و همکاران با بیماری زمینه‌ای و باردار به صورت دورکاری فعالیت کنند.

سعید کشمیری همچنین اعلام کرده است، ماموریت‌ها در این هفته به جز موارد اورژانسی لغو است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399، کد خبر: 7379732، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین