پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
به نوشته یک روزنامه فرانسوی، دستیابی به منابع گاز هدف اصلی حضور ارتش ترکیه در لیبی است. رجب طیب اردوغان قصد دارد ثمرات حمایت نظامی و مالی خود را از دولت حاکم بر پایتخت این کشور، از طریق دستیابی مستقیم به منابع انرژی لیبی کسب کند.

شعار سال: لیبی این روز‌ها درگیر وضعیتی پیچیده و دشوار شده است. بخش مهمی از قدرت‌های دنیا و کشور‌های خاورمیانه تلاش می‌کنند سرنوشت لیبی را به دست گیرند. جنگ قدرت در لیبی هنوز ابعاد پنهان بسیاری دارد. یکی از طرف‌های درگیر در لیبی کشور ترکیه است. کشوری که حضورش در این منطقه سوال مهمی را به وجود آورده و آن هم این است که مهم‌ترین دلیل حضور ترکیه در لیبی چیست؟

به نوشته یک روزنامه فرانسوی، دستیابی به منابع گاز هدف اصلی حضور ارتش ترکیه در لیبی است.

روزنامه لوموند طی گزارشی در مورد حضور نظامی ترکیه در لیبی هدف اصلی این حضور را امکان دسترسی به منابع گازی این کشور اعلام کرد.

این روزنامه فرانسوی نوشت: رجب طیب اردوغان قصد دارد ثمرات حمایت نظامی و مالی خود را از دولت حاکم بر پایتخت این کشور، از طریق دستیابی مستقیم به منابع انرژی لیبی کسب کند.

به اعتقاد نویسنده این گزارش، همزمانی حضور نظامی ترکیه در لیبی با امضای توافقنامه ترسیم مرز‌های دریایی با لیبی، از برنامه‌های آنکارا برای سلطه بر منابع دریای مدیترانه از طریق این توافق حکایت دارد.

گفتنی است کشور‌های یونان، قبرس، مصر، امارات متحده عربی و فرانسه شدیداً به امضای توافق استکشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه بین لیبی و ترکیه اعتراض کردند و آن را غیرقانونی خواندند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 24 خرداد    99، کد خبر:    411106، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین