پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رییس کمیسیون امنیت ملی یکشنبه به بعد مشخص می‌شود.
شعارسال: مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده منتخب گچساران گفت: تا این لحظه آخرین تصمیم در مورد اعتبارنامه تاجگردون این بود که اعتبارنامه او، در شعبه رسیدگی تائید شده است، اما در صحن مجلس قرار بر این شد پرونده تاجگردون به کمیته ۱۵ نفره تحقیق برود، بنابراین تصمیم نهایی را کمیته تحقیق می‌گیرد که این تصمیم‌گیری هم حدود دو هفته طول خواهد کشید. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه از میان داوطلبین ریاست کمیسیون امنیت چه کسی بیشترین شانس را دارد؟ اظهار کرد: هنوز مشخص نیست و روز یکشنبه به بعد تعیین می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: براساس صحبت‎های قالیباف در صحن علنی روز چهارشنبه، او بعد از رای‌گیری نمایندگان پرونده تاجگردون را به کمیته تحقیق ارجاع داد و در آنجا هم براساس آئین‌نامه تا ۱۵ روز فرصت دارند که جواب نهایی را بدهند.

ذوالنور در رابطه با اسامی ۹ نفری که به اعتبارنامه تاجگردون رأی دادند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عضو شعبه مربوطه نبودم نمی‌دانم چه کسانی به اعتبارنامه او رای موافق یا مخالف دادند. اما در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان، بنده از اولین نفراتی هستم که به این طرح رأی مثبت دادم، براساس این طرح هر نماینده‌ای در مورد هر طرح، لایحه و موضوعی که بخواهد نظر بدهد، باید صراحتا مشخص کند که به چه کسی یا چه عنوان و موضوعی رأی مثبت یا منفی داده است، در مجلس یازدهم مخفی‌کاری و پنهان‌کاری نخواهیم داشت.

ذوالنوری در پاسخ به اینکه باتوجه به عضویت شما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در خصوص ریاست این کمیسیون تصمیم‌گیری شده است؟ تصریح کرد: نحوه انتخاب ریاست کمیسیون‌ها به این صورت است که هرکدام از اعضای کمیسیون می‌توانند نامزد ریاست شوند و در نهایت ۱۹ نفری که برای کمیسیون‌ها انتخاب شدند، به ۳ نفری که کاندیدا هستند براساس رزومه و سوابق رأی خواهند می‌دهند. کمیسیون امنیت ملی از کمیسیون‌های حساس و تصمیم‌گیرنده مجلس است لذا تلاش خواهیم کرد فردی در شأن این کمسیون، به عنوان رئیس انتخاب شود.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 25 خرداد 1399، کد خبر: 1014973، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین