پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۰۰۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: شیوع کرونا درخراسان رضوی ۱۱ هزار و ۴۷ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال به بخش های گردشگری و صنایع دستی خسارت وارد کرده است.
شعارسال:ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: شیوع کرونا در این استان ۱۱ هزار و ۴۷ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال به دو بخش گردشگری و صنایع دستی خسارت وارد کرده است.
 
او افزود: در خرداد ماه نیز این دو بخش وضعیت خوبی را تجربه نکرده‌اند و میزان خسارت در این ماه نیز باید به مبلغ یاد شده افزوده شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: مدیران تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا در سامانه کارا ثبت نام کنند.
 
مکرمی فر با اشاره به این که ۳۱ خرداد ماه آخرین مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات در زمینه خسارت ناشی از کروناست، بیان کرد: این تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از کرونا به تاسیسات گردشگری شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه مسافرها، مجتمع‌های گردشگری و واحد‌های پذیرایی بین راهی و دیگر تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تعلق می‌گیرد.
 
او با بیان این که این تسهیلات به ازای افراد بیمه پرداز شاغل در این واحد‌ها پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در مورد پرداخت تسهیلات به راهنمایان گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی که افراد شاغل در آن‌ها بیمه پرداز تامین اجتماعی نیستند نیز در حال حاضر امکان پرداخت تسهیلات از طریق سامانه کارا وجود ندارد و پیگیری‌های لازم در این خصوص ادامه دارد که در صورت نتیجه بخش بودن اطلاع رسانی خواهد شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: خراسان رضوی دارای بیش از دو هزار و ۵۰۰ موسسه گردشگری است که تاکنون ۲۱۵ موسسه در بخش گردشگری و صنایع دستی به سامانه کارا برای دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا مراجعه کرده‌اند.
 
مکرمی فر درباره میزان خسارت وارده به تاسیسات گردشگری، اظهار کرد: خسارت وارد شده در بخش گردشگری برای سه ماهه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ مبلغ ۱۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال بوده است که با توجه به این که در خرداد ماه نیز تاسیسات گردشگری وضعیت مطلوبی نداشته‌اند حدود ۳۰ درصد برای خسارت‌های این ماه به مبلغ خسارت اضافه می‌شود.
 
او درباره پرداخت تسهیلات جبران خسارت به کارگاه‌های صنایع دستی استان نیز، افزود: کارگاه‌های گروهی و انفرادی صنایع دستی می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند که البته تاکنون تعداد متقاضیان دریافت این تسهیلات بسیار اندک بوده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: خسارت وارد شده به بخش صنایع دستی خراسان رضوی ۳۷۷ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال بوده است.
 
مکرمی فر درباره میزان تسهیلات پرداختی، بیان کرد:به ازای هر فرد بیمه شده در تاسیسات گردشگری یا کارگاه‌های صنایع دستی مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود که این تسهیلات دوره‌ای سه ماهه از زمان دریافت تنفس دارد و از مهرماه به بعد زمان بازپرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد و طی دو سال تسهیلات برگشت خواهد کرد.
 
او با اشاره به برخی مشکلاتی که در زمان ثبت نام برای دریافت تسهیلات وجود داشته است، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در سامانه وجود داشته، جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، معاونان گردشگری استان‌ها و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات استان‌ها برگزار و مشکلات بررسی شده است.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان   ،تاریخ انتشار: 31  خرداد 1399،کدخبر:7395268  ،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین