پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۸۳۰۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: کیفیت و خدمات پس از فروش لوازم خانگی ایرانی قابل اعتماد است و در اتحادیه یک شکایت هم از ضمانت لوازم خانگی ایرانی نداشته‌ایم.
شعارسال:«اکبر پازوکی»، نایب رئیس اول اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران،  در خصوص استقبال مردم از لوازم خانگی ایرانی در دوران تحریم خاطر نشان کرد: در شرایطی که کالای خارجی در بازار کم شده و قیمت آن با افزایش روبه‌رو شده است مردم به سمت خرید کالای داخلی حرکت می‌کنند.
 
او ادامه داد: زمانی که شرکت‌های خارجی رفته رفته از بازار ایران خارج شدند، مردم با شدت بیشتری به کالاهای داخلی سوق پیدا کردند و از طرفی هم کیفیت کالاهای ایرانی با افزایش قابل توجهی همراه شده است.
 
پازوکی در خصوص افزایش قیمت کالاهای ایرانی نیز گفت: تولیدکنندگان با افزایش مستمر قیمت مواد اولیه روبه‌رو هستند و همین موضوع قیمت‌ها را بیشتر کرده است. علاوه بر این در شش ماه پایانی سال 98 مردم با جدیت به سمت کالای داخلی حرکت کردند و این مساله تقاضا را در این بازار افزایش داد.
 
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در خصوص راهکارهای کنترل قیمت محصولات داخلی اظهار کرد: باید مواد اولیه مانند ورق فولاد و مواد پتروشیمی با قیمت‌های متعارف در اختیار تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قرار گیرد تا این تولیدکنندگان بتوانند، با ثبات تولید کنند. این در حالی است که اکنون بسیاری از تولیدکنندگان صرفا برای تعطیل نشدن واحدهای خود اقدام به تولید می‌کنند.

پازوکی در مورد افزایش قیمت‌ها در سال جاری نیز گفت: قرار شده است قیمت لوازم خانگی ایرانی که در سامانه 124 ثبت شده‌ بود از 20 تا 25 درصد نسبت به بهمن ماه سال 98 افزایش یابد.
 
او افزود: این در حالی است که پیش از این تا حدودی قیمت‌ها توسط عوامل فروش شرکت‌ها افزایش داشت اما با اعمال این افزایش‌ها، قیمت به صورت رسمی رشد خواهد کرد.
 
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران همچنین در خصوص خدمات پس از فروش کالاهای ایرانی نیز گفت: در تامین قطعات برای کالای داخلی مشکلی نداریم اما برای برخی قطعات وارداتی مسائلی وجود دارد و به همین خاطر، شرکت‌ها باید تمرکز خود را روی قطعه‌سازی بیشتر کنند.
 
پازوکی درباره کیفیت و دوام کالاهای ایرانی هم توضیح داد: برای مثال یک یخچال داخلی می‌تواند تا 50 سال نیز در شرایط نگهداری مطلوب عمر مفید داشته باشد اما باید به مسائل نگهداری صحیح مانند استفاده از محافظ الکتریکی دقت داشت.
 
او در مورد قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار تصریح کرد: برای مثال قیمت یخچال فریزر ایرانی از حدود 3 میلیون تومان شروع می‌شود و تا حدود 24 میلیون تومان می‌رسد.
 
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران همچنین در خاتمه اظهار کرد: مردم به لوازم خانگی ایرانی اعتماد کنند چرا که خدمات شرکت‌های ایرانی و محصولاتشان قابل اعتماد است. همچنین شکایت‌ها نسبت به کالاهای ایرانی بسیار پایین است و در کمیسیون شکایت‌ها در اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، هیچ شکایتی در خصوص ضمانت لوازم خانگی داخلی وجود ندارد.
 


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری برنا   ،تاریخ انتشار:   31 خرداد 1399،کدخبر: 1017252 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین